Anasayfa / Biyoloji / Sayborg Bitki Kendi Kendine Işığa Gidebiliyor

Sayborg Bitki Kendi Kendine Işığa Gidebiliyor

MIT’den bilim insanları, bitkilerin ışığa yönelme (fototropizma)özelliğini kullanarak, robot tekerler kullanmalarını sağlayacak hale getirdiler. Sayborg bitkiler tekerlekli bir robotik düzeneği kullanarak, ışığa doğru ilerleyebiliyor. Her ne kadar saksıya teker takmış gibi gözükse de, bitkiye bağlanan elektrotlar sayesinde bitki kendi kendini kontrol edebiliyor.

Normalde bitkiler ışık, sıcaklık, dokunma, yaraları, basınç veçevre etkenlerini hissediyor. Elowan adı verilen sibernetik bitkiye bağlanan elektrotlar sayesinde, dallarından ve yapraklarından gelen elektrik sinyaller işleniyor. MIT Media lab normalde bitkiden gelen çok zayıf sinyalleri yükselterek güçlendirdi, böylece bitkiden gelen sinyaller iletilmeye başladı. İkimasa lambası arasına yerleştirilen Elowan, lamba yandığında ona doğru hareket edebiliyor. Araştırmacılar böylece ışık veya su isteyen bitkilerin evde rahatça hareket edebilmesini sağlayacak. Tabi aynı şey aşırı ısınan bitkilerin güneşten uzaklaşabilmeleri için de faydalı olabilir. Araştırmacılar sibernetik bitkiler doğal ve mükemmel sistemini robotik sistemlerle birleştirerek ışığa duyarlılıklarını kullanmayı hedefledi.

Daha öncesinde araştırmalarda bitkiler dokunmatik kontrolörlere dönüştürülmüş ve ıspanak yaprakları bomba dedektörüne dönüştürülmüştü. Gün geçtikçe bitkiler ve elektronikler arasında daha farklı deneyler yapılıyor ve bitkiler inanılmaz görevler üstlenebiliyor.

Sayborg bitki Elowan’ın hareketini videoda görebilirsiniz.

Kaynak:https://newatlas.com/mit-cyborg-plant-elowan/57541/