Çarşamba , Ağustos 21 2019
Anasayfa / Biyoloji / Sahraaltı Afrikası’nda Genetik Çeşitlilik

Sahraaltı Afrikası’nda Genetik Çeşitlilik

genetik çeşitlilik

Bilim insanları sahraaltı Afrika’sında yaptıkları kapsamlı “genetik çeşitlilik” çalışmasını tamamladılar. Afrikalı Genom Çeşitliliği Projesi kapsamında 1800 Afrikalının DNA’ları analiz edildi. Bu elde edilen veriler bölgedeki hastalıklara nasıl direnç sağlanacağına ve hastalık duyarlılıklarının nasıl değiştiği konusunda bilim insanlarına daha fazla fikir verecektir.

Bu çalışma Nature dergisinde yayınlandı.

Şu ana kadar genetik olarak incelenen gruplar genellikle Avrupa ve Amerikadan geliyordu. Fakat Afrika gibi genetik çeşitliliği farklı olan bir bölge daha önce incelenmemişti.

Welcome Trust Sanger Enstitüsü’nde ve Cambridge Üniversitesi’nden araştırmacılar Dr. Manjh Sandhu , “Biz bu yola çıkarken kronik hastalıklarda afrika insanının genetik duyarlılığını tespit etmeye çalıştık” diyor.

“Bunu tespit etmek içinde genetik çeşitliliği tam anlamıyla kavramamız gerekiyor,” diyor Sandhu.

Afrika’dan, Birleşik Krallıktan ve Birleşik Devletlerden gelen araştırmacılar sahra altı Afrika’sında yaşayan 1800 insanın genomunu analiz etti. Araştırmacılar elde ettikleri bulgular sonucunda bölgede temel farklılıklar olduğunu fark etti. Örneğin, bu bölge insanlarını sıtmaya karşı daha az koruyan genetik mutasyonlar olduğunu keşfetti.

Elde edilen veriler gösterdi ki yüksek tansiyona Afrikalılar Avrupalılardan daha yatkın. Ancak araştırmacılar Avrupalılarla Afrikalılar arasında düşündüklerinden daha fazla genetik benzerlik buldu.

Dr. Sandhu şöyle açıklıyor; “Afrikalıların bizde farklı olmalarını bekliyorduk fakat düşündüğümüz gibi olmadı. Bununla birlikte bu araştırma bu bölge insanı için yapılan ilaçlarda da tasarımı kolaylaştıracaktır.  Eğer bir kıtadaki hastalıklara duyarlılığı ve hastalıklara dayanıklılığı tespit edebilirsek bu bölge için daha kesin ve net tedavi yöntemleri geliştirebiliriz.”

Bu elde edilen verilerden yararlanarak Afrika’daki Ebola virüsüne de neden Afrikalıların diğer ırklardan daha  duyarlı olduğunu söyleyebiliriz.

Afrika Genom Çeşitliliği Projesi eski Afrika genlerinin nasıl şu andaki nüfus içinde hareket ettiğini de bize göstermektedir.

Araştırmacılar ayrıca Avrasya’ya gelen genomların kökeninin Afrika olduğunu düşünüyor. 1000’lerce yıllık sır bu çalışmayla ortaya çıkabilir. Bununla birlikte 5000 yıl önce Bantu soyunun Afrika içerisinde yayıldığı tespit edildi.

Kaynak : http://www.bbc.com/news/science-environment-30318291

Bu haber 1934 kez görüntülendi.

Hakkında Konuk Yazar