Sorting by

×
AstronomiBilim

NASA Kepler Görevinde 715 Yeni Gezegen Keşfetti

yeni gezegenler

NASA Kepler görevinde bulunan bilim insanları 715 yeni gezegen keşfedildiğini açıkladı.  Yeni tanımlanan 305 yıldızın  etrafındaki gezegenler aslında  güneş sistemindeki gezegenlere benziyor. Bu gezegenlerin % 95 Neptün’ den daha küçük yani Dünya’nın 4 katı büyüklükte bulunuyorlar. Kepler  görevinde keşfedilen bu gezegenler sayesinde yeni keşfedilen dış gezegenlerin sayısında önemli bir artış oldu.

Kepler  araştırma ekibi çokluk doğrulaması yaparak, olasılık mantığı tekniğini kullanarak yaşanabilir gezegenleri ayırıyor. Kepler 150,000 yıldızı gözlemlerken, bunların sadece bir kaç bininde yaşanabilir gezegen adayları var.  Yapılan dikkatli çalışma sonucu 715 yeni gezegen onaylandı.

Nasa Bilim Görevi Direktörü misafir yönetici John Grunsfeld, ” Kepler ekibi gezegen avında bizi şaşırtmaya ve heyecanlandırmaya devam ediyor. Bu gezegenlerin bazıları bizimkine benziyor ve James Webb Uzay Teleskopu’nun analizi  sayesinde gelecek vaat ediyor” diyor.

Keşfedilen gezegenlerin dördü Dünya’dan 2,5 kat küçük ve güneşlerinin yaşanabilir bölgesinde bulunuyor. Yaşanabilir bölgede bulunan gezegenlerde yüzey sıcaklığı sıvı halde su bulunacak şekilde uygun olabiliyor.  Dünya güneşe göre tam olarak yaşanabilir bölgede olduğundan yaşam oluşması için en uygun şartlara sahip.

Yaşanabilir bu gezegenlerden biri Kepler-296f güneşimizden %55 daha parlak daha parlak bir yıldızın yörüngesinde bulunuyor. Dünyanın iki katı büyüklükteki gezegenin ise helyumlu bir gezegen mi yoksa okyanuslarla kaplı olup olmadığı bilinmiyor.

Araştırmada çoklu gezegen sistemlerinde yörüngelerin düz ve dairesel olduğu yani klasik atom görüşüne benzemediği anlaşılıyor. Keşifler arttıkça güneş sistemine benzer sistemlerin sayısında artış oluyor.

Son yapılan keşfe göre güneş sisteminde 1700 civarı gezegen keşfedildi . 2009 Mart’ta başlayan Kepler görevi Dünya benzeri gezegenlerin bulunmasını amaç edindi. 3600 gezegen adayından 961 tanesi iyi olarak değerlendiriliyor.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2014/02/140226153355.htm