Anasayfa / Doğa ve Çevre / Nanoteknoloji Sayesinde Kürkümin Emilimi Arttırıldı

Nanoteknoloji Sayesinde Kürkümin Emilimi Arttırıldı

Son günlerde zerdeçal baharatının sağlığa faydalarından bahsedilmeye başlandı. Zerdeçal (kürkümin) üzerine yapılan araştırmalarda anti-enflamatuvar  olduğu hatta kalp hastalığı,kanser ve Alzheimer tedavisine yardımcı olabileceği belirtiliyor. Bilim insanlarının yeni yaptığı araştırmada ise, zerdeçaldeki aktif madde kürküminin biyolojik aktarım verimi arttırıldı.

Normalde, zerdeçal toz formda sindirildiğinden, vücut tarafından emilim miktarı kısıtlıdır. Güney Avustralya Üniversitesi’den araştırmacılar Texas A&M Üniversitesi ve Kanada McMaster Üniversitesi’nden araştırmacılarla birlikte çalışarak, yeni bir alternatif geliştirdi.

Araştırmacılar, kürkümin yüklenmiş küçük nano parçacıklar ürettikleri yeni bir proses geliştirdiler. Laboratuvarda yapılan testlerde nano kürkümin oral alımında, insan hücrelerine aktarım oranının  % 117’ye kadar arttığı gözlendi.

Laboratuvar hayvanlarında yapılan testlerde ise nanoparçacıkların etkili bir şekilde sindirimiyle, bilişsel bozunmanın önlendiği, hatta geriye çevrildiği gösterildi. Ayrıca kürküminin oksidatif stresi ve enflamasyonu baskılayarak, Alzheimerla ilişkili amiloid plakların kaldırmaya yardımcı olduğu iddia ediliyor.

Yapılan çalışmanın son fazında ise kürküminin genital iltihapların(HSV-2) yayılmasını da önlediği belirtildi.

Kadınlar biyolojik açıdan,  hem bakteriyel, hem de viral olarak genital iltihaplara yatkındır. Çünkü, kadın genital kanalındaki mukozal bariyer zarar görebilir. Buna karşın kürkümin genital enflamasyonu azaltarak, HSV-2 enfeksiyonuna karşı kontrol sağlayabilir. Bu da, kadın genital kanalında, HIV enfeksiyonunun önlenmesinde faydalı olabilir.

Araştırma International Journal of Molecular Sciences dergisinde yayınlandı.

Kaynak: EurekAlert