Sorting by

×
Bilimsel GelişmeElektronikFizikMakalelerMetalurjiNanoteknolojiÜtopya

Yeni yapılan bir araştırma, ışığa bir elektron bağlayarak, yeni bir ışık formu oluşturarak her ikisinin özelliğini birleştirmenin mümkün olduğunu öneriyor. Imperial College London’ndan bilim insanları ışık ve elektron çiftinin sağladığı özellikler sayesinde, elektronik devrelerde elektron yerine fotonlar(ışık paketleri) kullanılabileceğini belirtiyorlar.

Ayrıca araştırmacılar bu sayede , atomlardan daha küçük parçacıklara hükmeden  kuantum fiziksel fenomeni inceleyebilecekler.

Normal materyallerde, ışık yüzeyde mevcut olan elektronların hepsiyle ve materyalle etkileşime girer. Fakat  teorik fizikçiler ışık modelini kullandılar ve son yıllarda keşfedilmiş bir malzeme sınıfı olan topolojik yalıtkanları kullanarak yüzeyde etkileşime giren tek bir elektron buldular.

Bu ışık ve elektronun özelliklerini birleştirerek bir bağlanma yaratabilir. Normalde ışık bir doğru boyunca ilerliyor, fakat elektronla birleşince kendi yolunu izlemek yerine , materyal boyunca yüzeyi izliyor.

Çalışma Nature Communications’nda yayınlandı, Dr Vincenzo Giannini ve meslektaşları nano parçacık etrafında bu etkileşimi modelledi. Bu parçacık metrenin milyonda birinden bile daha küçük bir küre, yani topolojik yalıtkandı.

Yaptıkları modelde ışık elektronun özelliklerini alabilir ve parçacık etrafında dönebilir aynı zamanda elektron  da ışığın bazı özelliklerini alabilir.

Normalde elektrik devreleri gibi materyaller boyunca ilerleyen elektronlar, bir kusurla karşılaştıklarında dururlar. Buna rağmen , Dr. Giannini’nin ekibi nano parçacık yüzeyi boyunca kusurlar bulunsa bile , elektron halen ışığın yardımıyla ileri doğru hareket edebiliyor.

Eğer bu fotonik devrelere adapte edilebilirse, devreler daha tutarlı ve bozukluklara karşı daha az hassas olabilir.

Dr Giannini şöyle diyor : “ Bu araştırmanın sonuçları ışığın anlaşılması yolunda büyük bir etki yaratacaktır. Topolojik yalıtkanlar son on yılda keşfedilmelerine rağmen,  bize daha şimdiden yeni bir fenomen kazandırarak fizikte önemli konseptlerin çalışılmasında yeni yollar sunuyor.”

Ayrıca Dr Giannini, bu  fenomenin mevcut teknolojiyle modellenerek gözlenmesinin mümkün olduğunu ve ekibin bunu gerçekleştirmek için deneysel fizikçilerle birlikte çalıştığını ekliyor.

Bu sayede süper soğutulmuş ortamlarda kuantum fenomenini çalışmak yerine, oda sıcaklığında kuantum davranışı çalışılabileceği düşünülüyor.

Referans:   G. Siroki et al, Single-electron induced surface plasmons on a topological nanoparticle, Nature Communications (2016). DOI: 10.1038/NCOMMS12375

Kaynak:  http://phys.org/news/2016-08-scientists-previously-unknown.html#jCp

[cite]

3 Yorum

1. Oğuz bey emeğinize sağlık. Gerçekten ülkemizde bilimsel haber konusunda ciddi eksiklikler var. Tv leri saçma sapan diziler kuşattı, Tübitak ‘ın başına imamlar geçirildi. Ülkede ciddi bir bilim ve mantık eksikliği yaşanıyor ve malesef bilime ülkemizde sahip çıkacak kurumsal bir yapı olmadığı gibi elit bir yapı da yok, elini taşın altına koyan örgütlenmiş bilim adamları da yok Yönetenler ne yapsa herkes susuyor. Böyle bir ortamda çeviri çok önemli. Gelişmelerin paylaşılması çok önemli. Fen bilimleri öğretmenlerinden çok imamların atandığı gereksiz yere sürekli cami yapılan bir ülkedeyiz artık. Aklı başında olan eğitimli kitlenin atağa kalkması kendi çapında birşeyler yapması şart. Kolay gelsin.Sizin yaptıklarınızı görenler var elbet. Yorum olmayabilir.Ama okuyanlar çok.

1. Pek fazla elle tutulur bilim sitesi olmasa da Gerçekbilim gibi düzenli haber giren, gelişmelerden haber veren bir kaç siteyiz. Hiç bir yerden destek almadan ayaklarımız üzerinde durmaya çalışıyoruz. Siz ve sizin gibi değerli takipçiler sayesinde biraz da bilinç kazandırabildiysek ne mutlu bize.

2. Geri bildirim: Bilim İnsanları Işığın Daha Önce Bilinmeyen Bir Formda Olabileceğini Keşfettiler | LightWorld