Anasayfa / Astronomi / Küçük Asteroitler Kayadan İbaret Olmayabilir

Küçük Asteroitler Kayadan İbaret Olmayabilir

asteroit

Küçük asteroitlerin kaya gibi olduğuna ilişkin tahminler, yeni elde bulgular sayesinde umulmadık derecede bu asteoritlerin taş yığını ve hatta toz bulutu gibi olabileceğini gösteriyor. Kuzey Arizona Üniversitesi’nden NASA Asteroit Girişimi adına çalışan bilim adamları David Trilling ve Michael Mommer küçük asteroitlere ilişkin farklı bir yol izleyerek NASA’ya yeni elde edilen verileri sundu. Araştırmacılar 2011 MD asteroitine ilişkin verileri sunarak 2020’ deki küçük asteroit yakalama ve yönlendirme görevinde  ne gibi bir asteroitle karşılaşabileceklerini gözler önüne serdi.

Trilling ve  Mommert Spitzer teleskopunun kızılötesi özelliklerini sonuna kadar kullanarak 2011 MD asteroitin boyutunu en az hatayla belirlediler. Normalde görünür ışık teleskoplarıyla bu ölçümü yapmak oldukça zor çünkü, asteroit ışığı yüksek miktarda yansıtıyor. Yaklaşık  6 metre  çapında olan asteroit için yansıma çok önemli bir faktör. “Herkes küçük asteoritlerin daha büyük asteroitlerin çarpışmalarından oluşan kalıntılar olduğunu düşünseler de bunlar sadece uzayda yüzen kaya levhaları gibi. Ayrıca bu asterotin % 65 ‘i boş olduğunu bulduk,” diyor doktora sonrası araştırmacı Mommert.

Elde edilen bulgular merkezi kaya olan bir toz bulutu veya kayacıklardan  oluştuğunu tespit ettiler. Aslında bu gözlem Kuzey Arizona Üniversitesi ‘nin bu yılın başında yayınladığı 2009 BD asteroitiyle benzerlikler gösteriyor.

Trilling başlarda bu varsayımların tuhaf ve egzotik gelebileceğini , fakat 2 ‘ de 2 asteroitte benzer gözlemlerin yapılmasının küçük asteroitlere ilişkin fikri değiştirebileceğini belirtiyor.

2011MD asteroiti yakında dünyadan gözlem alanından çıkacak ve 7 yıl boyunca incelenemeyecek. Asteroitlerin yoğunluğu % 99,9 oranında halen belirlenemiyor.

1. M. Mommert, D. Farnocchia, J. L. Hora, S. R. Chesley, D. E. Trilling, P. W. Chodas, M. Mueller, A. W. Harris, H. A. Smith, G. G. Fazio. PHYSICAL PROPERTIES OF NEAR-EARTH ASTEROID 2011 MDThe Astrophysical Journal, 2014; 789 (1): L22 DOI: 10.1088/2041-8205/789/1/L22