Anasayfa / Doğa / Hayvanlar Kuzeyi Nasıl Buluyorlar ?

Hayvanlar Kuzeyi Nasıl Buluyorlar ?

Pekin Üniversitesi’nden bilim insanlarının yaptığı bir araştırmada kuşların, solucanları, balinaların ve kurtların kuzeyi nasıl bulduğu belirtildi. MagR adı verilen bir demir bağlayıcı proteinin gezegenimizin jeomanyetik alan çizgilerini ayarlayarak , pusula görevi gördüğü keşfedildi. Bu proteinler sinir sistemine sinyal yollayarak konumu etrafta yön bulmaya yarıyor.

Baş araştırmacı Can Xie bu fenomeni şöyle açıklıyor; Bu hizalamadaki en ufak bir bozulma hücre içi makineyle yakalanabilir, böylece nöral sisteme doğru bilgi kanaldan akarak hayvanın manyetik duyusunu oluşturabilir.

Manyetik Özellikler

Xie’nin ekibi tarafından yapılmış çalışmada, meyve sineği genomunda ve aynı protein kümeleri kral kelebekleri ve güvercinlerde tespit edildi. Ayrıca bu yapılar tüysüz köstebek faresi, minke balinası ve insanlarda da tespit edildi.

MagR ve kriptokrom proteinleri 20MagR ve 10 kriptokrom molekülüyle sarılarak silindir şeklinde bir yapı oluşturuyorlar.

Araştırmacılar proteinleri izole ettiği ilginç bir davranışla karşılaştılar. Laboratuvarda proteinler manyetik alana karşı hemen hizalanma sergilediler. Ayrıca proteinler araştırmacıların demir aletlerine doğru yüzerek yapıştığından, özel yapım plastik aletler kullanılarak araştırmalar yapıldı. Yani bu proteinler aynı mıknatıs gibi davranıyor.i