Sorting by

×
Tıp ve Sağlık

Diyabet ve Tansiyon İlaçları Kanserle Mücadelede Etkili

Mevcut diyabet ve yüksek tansiyon ilaçlarının birlikte kullanılmasının kanserle mücadelede etkili olabileceği belirlendi. Tip 2 diyabet için kullanılan metformin etken maddeli ilacın kanser karşıtı  özellikler barındırdığı ancak alışılmış dozun kanserle mücadele için çok düşük olduğu biliniyordu. Ancak İsviçre’deki Bale Üniversitesi’nden bilim adamları beklenmedik bir buluşa imza attı.

Bilim adamları metforminin kanser karşıtı etkisini artırıp artıramayacaklarını anlamak için binden fazla ilacı inceledi. Michael Hall ve ekibi, yüksek tansiyon için kullanılan syrosingopin etken maddeli ilacın metforminin kanser karşıtı etkilerini artırdığını saptadı.

Bu ilaç birleşiminin kanserli hücreleri ‘’intihar etmeye’’ programladığı görüldü.

Bilim adamları, diyabet ilacının yüksek dozunun kanser hücrelerinin büyümesini önlemenin yanı sıra istenmeyen yan etkileri de azalttığını belirtti.

Araştırmacılardan Don Benjamin, lösemi hastalarından alınan örneklerde bu ilaç birleşiminin neredeyse tüm tümörlü hücreleri öldürdüğünün görüldüğünü vurguladı. Benjamin, söz konusu ilaçların yalnızca kanserli hücreleri etkilediğine ve sağlıklı hücrelerin korunduğuna da dikkati çekti.

Araştırmanın sonuçları Science Advance dergisinde yayımlandı.

Şeyma Tahan

1978 ankara doğumluyum.Bilkent Üniversitesi mütercim tercümanlık mezunuyum. 12 yıl boyunca, özellikle tıp ve sanat haberlerinin çevirisini yaptım. Tıp ve sağlık alanında, fransızca ve ingilizce kaynaklardan çevirilerimle Gerçek Bilim'e katkıda bulunuyorum.

1. Geri bildirim: Diyabet ve Tansiyon İlaçları Kanserle Mücadelede Etkili - Herşeyolog