Çarşamba , Ağustos 21 2019
Anasayfa / Bilgisayar / Google Kendi Kuantum Bilgisayar İşlemcisini Üretecek

Google Kendi Kuantum Bilgisayar İşlemcisini Üretecek

kuantum bilgisayar soğutucusu-gerçek bilim
D-Wave Two Bilgisayarının işlem soğutucusu, o kadar soğuk ki, mutlak sıfıra kadar soğutuyor. Muhtemelen soğutmak için helyum kullanılıyor.

Son yıllarda Google robotlardan tıp sektörüne pek çok alana el atmışken, şimdi de kendi kuantum bilgisayarını üretmek için karar aldı. Google kendi araştırma bloğunda süper iletkenler kullanan kendi kuantum işlemcisini üretmek için yola çıktı. Tabi işin içine süper iletkenler girince özel soğutma sistemleri de işin içine giriyor. Çünkü bir iletken belli bir dereceye soğutulunca  iç direnci sıfır olduğundan süper iletken haline geliyor.

Google Kuantum Yapay Zeka Laboratuvarı’nda kuantum bilgisayar araştırmalarına başladı. Laboratuvar çalışanları şu an deneylerini D-Wave Two isimli dünyada satılan tek kuantum bilgisayarı üzerinde yapıyorlar. (D-Wave Two bilgisayarları pek çok testten geçmesine rağmen halen gerçekten kuantum bilgisayarı gibi çalışıp çalışmadığı tartışılıyor). Google araştırmacıları Kuantum Yapay Zeka Laboratuvarı’nda NASA ve diğer üniversitelerden gelen araştırmacılar çalışmalarına devam ediyor.

Bilgisayar bilimciler , kuantum bilgisayarlarının özellikle Google’ın mevcut ürünlerindeki bazı optimizasyon problemlerinde yararlı olabileceğini düşünüyor. Örnek verirsek, resim tanımlama yazımı Google Image Search’deki optimizasyon problemi için işe yarayabileceği düşünülüyor.

Buna rağmen kuantum bilgisayarların , normal bilgisayarların yaptığı işlemleri daha yapıp yapamayacakları kanıtlanamadı. Teorik olarak ise çok daha hızlı olmaları gerekiyor. Ayrıca ilk prototiplerin az hafızaya sahip olması ve dış etkilerden kolayca etkilenmesi eşsiz özelliklerini bir anda siliveriyor. Sonuç olarak halen geliştirilmesi gereken donanımlar mevcut.

Bakalım kuantum bilgisayarlar geleceği nasıl şekillendirecek ?

Kaynak : Popular Science