Anasayfa / Deneysel / Fotonlarla Zaman Yolculuğu Simüle Edildi

Fotonlarla Zaman Yolculuğu Simüle Edildi

foton zaman yolculuğu

Queensland Üniversitesi’nden bilim insanları ışık parçacıklarını kullanarak zaman yolculuğunu simüle etmenin yolunu buldular. Doktora öğrencisi ve araştırmanın baş yazarı Martin Ringbauer foton adı verilen ışık parçacıklarını kullanarak kuantum parçacıklarının zamanda yolculuğunu canlandırarak, modern fiziğe garip bakış açıları kazandırdı.

“Zaman yolculuğu sorusunun nasıl çözümlenebileceğine ilişkin en başarılı iki fiziksel teori Einstein’ın genel rölativite ve kuantum mekaniği teorisidir,”diyor Ringbauer.

“Einstein’ın teorisi dünyayı çok büyük boyuttaki yıldızlar ve galaksilerin penceresinden tanımlıyor, fakat kuantum mekaniği dünyayı atom ve moleküller boyutunda mükemmel bir şekilde tarif ediyor.”

Einstein’ın teorisi zamanda geriye doğru yolculuk üzerinde uzay zaman çizgisini izleyerek uzayda başlangıç noktasına gelmeyi yani zaman eğrisinde daha erken bir zamana gelmeyi öngörüyor.

İşte bu olasılık 1949’da Kurt Gödel tarafından keşfedildiğinden beri fizikçilerin ve filozofların kafasını kurcalıyor. Torunlar parodoksu gibi klasik dünyada büyüklerinin evlenmesine önleyerek zaman yolcusunun doğumuna engel olmayı öngörüyor. Aslında Geleceğe Dönüş filmlerinden aşina olduğumuz bir durum. Hatırlarsanız Marty Macfly’a annesi aşık olduğundan neredeyse kendinin tarih sayfasından silinmesine neden oluyordu. Bu gibi olasılıklar zaman yolcusunun birinci olarak dikkat etmesi gereken bir durum olarak ön plana çıkıyor.

Queensland Üniversitesi’nden Fizik profesörü Tim Ralph 1991 yılında bu gibi paradokslardan bağımsız olarak kuantum dünyasında yolculuk yapılabileceğini tahmin etmişti.

“Kuantum parçacıklarının özelliklerinin fuzzy ya da belirsiz olması, onlara zaman yolculuklarında oluşabilecek uygunsuz durumlardan kaçınabilecek yeterli esneklik payını veriyor,” diyor Tim Ralph.

Prof. Ralph, doğada standart kuantum mekaniğinin öngördüğü yollar dışında farklı yollar olduğuna dair hiç bir kanıt olmadığını belirtiyor, fakat yine genel göreliliğin zorlandığı hallerde test yapılmadı. Kara deliklerin yakınlarında göreleliğin nasıl davranacağı bilinmiyor.

Yapılan araştırma teorilerin tahmin ettiğinden farklı davranılmasına değişik bakış açıları sağlanıyor.

Heisenberg belirsizlik ilkesinin dışına çıkılması, kuantum kriptografinin kırılması ve kuantum hallerinin mükemmel klonlanması gibi ilgi çekici olasılıklar gibi örneklerin kapalı zaman benzeri eğrilerde mevcudiyetinin kapsamına giriyor. Araştırma Nature Communications araştırma dergisinde yayınlandı.

Kaynak : http://phys.org/news/2014-06-simulating-doctor-professor-heisenberg.html#jCp