Perşembe , Ekim 24 2019
Anasayfa / Astronomi / Enceladus’un Yüzeyinin Altında Küresel Okyanus Olduğu Onaylandı

Enceladus’un Yüzeyinin Altında Küresel Okyanus Olduğu Onaylandı

dev okyanus

NASA’nın Cassini görevinde alınan veriler ışığında, Satürn’ün jeolojik açıdan aktif ayı Enceladus’un buzlu mantosunun altında küresel okyanusun olduğu onaylandı. Araştırmacılar Enceladus’un Satürn’ün yörüngesinde dönerken çok hafif salınım yaptığını, bunun da buzlu dış tabakanın içinde küresel bir okyanusun varlığı anlamına geldiğini belirtiyor.

Cassini’nin güney kutbunda gözlediği hafif buhar spreyleri, buzlu parçacıklar ve basit organik moleküllerin, bu devasa su rezervuarından beslendiği ima ediliyor.

Bugüne kadar bilim insanları bu yüzey altı okyanusun ne kadar büyük olduğundan emin değildi. Fakat NASA’nın Cassini uzay aracı sonunda bir cevapla geri döndü. Enceladus’un tüm çekirdeğini saran küresel bir okyanusu var.

Enceladus’a ilişkin yapılan modellemelerde Enceladus’un bazı kısımlarının biraz yavaş, bazı kısımlarının ise hızlanmasının nedeni yüzeyin altındaki devasa sıvı tabakasıyla ilişkilendirildi.

“Bu zor problemi çözmek için yıllarca gözlem, hesaplamalar ve disiplinler arası çalışmalar yapmamız gerekse de, sonunda doğru sonuca ulaştığımızdan eminiz,” diyor Peter Thomas.

Enceladus Güneş sisteminde hayat olma olasılığı en yüksek gök cisimlerinden biri. Hatta o kadar ki; artık tek yapılması gereken, bir uzay aracıyla içerden bir numune alıp sonucu incelemek.

Yeni yapılacak gözlemler Enceladus’un yüzeyindeki Satürn’ün gelgit etkisinin sıcaklığı daha fazla arttırabileceğini gösterebilir.

Cassini 28 Ekim’de Enceladus’un buzlu yüzeyine en derin bakışını yapacak.Uzay mekiği yüzeye 49 km’ye kadar yakınlaşacak.

Kaynak  : http://www.sciencedaily.com/releases/2015/09/150915155309.htm