Anasayfa / Bilim / Coronavirüsün İlk Fotoğrafı Yayınlandı,Genetik Analizi % 96 Yarasa Kaynaklı Olduğunu Gösteriyor

Araştırmacılar, Çin’den tüm Dünya’da hızla yayılan coronavirüsün, SARS virüsüyle aynı familyadan geldiği ve yarasalara daha yakın olduğunu söylüyor.

Wuhan Viroloji Enstitüsü’nden Zheng-Li Shi’nin liderliğindeki araştırmacılar virüsün ilk detaylı tanımını yaptıkları araştırmada, hücreleri enfekte eden virüsün fotoğrafını yayınladılar.

nCoV-2019 adı verilen coronavirüs, 2003’de küresel bir kargaşa yaratan SARS ile aynı aileden geliyor. Li’nin ekibi virüsün insan akciğer hücrelerine girmek için SARS’la aynı reseptörü kullandığını buldu.

Aralık’ın ortalarında başlayan salgının şimdiden 600’e yakın kişiyi etkilediği düşünülüyor. 11 milyon kişinin yaşadığı Wuhan’da, bir hayvan pazarında çıktığı düşünülen hastalık nedeniyle şehir karantina alındı.

Virüsler hayvanlardan insanlara geçebiliyor. Özellikle hayvan pazarlarında satılan ve tutulan vahşi hayvanlardan geçebiliyor.

Gen dedektifleri

Araştırmacıların virüse dair genetik dizilimi bulması çok da uzun sürmedi. Büyük gen veritabanları incelenerek, hangi mikroplara en çok benzediği araştırıldı. Virüs Wuhan,Shenzen ve diğer şehirlerdeki 24 kurbandan toplanarak, genetik şifresi çözüldü.

Diğer Çinli araştırmacılar virüsün yılanlardan geçtiğini iddia ederek büyük bir hata yapmış gözüküyor. Yeni detaylı analiz gösteriyor ki, kurbanlarda bulunan coronavirüsün genetik analizi % 96 yarasa kaynaklı olduğunu gösteriyor. “Gerçekten bu yılan virüsü olsaydı çok şaşırırdım,” diyor North Carolina Üniversitesi’nen virolog Timothy Sheahan. Ayrıca bilim insanları da, SARS’ın virüsünün de kaynağının yarasalar olduğuna inanıyor.

Kaynak: https://www.technologyreview.com/f/615087/virus-in-chinese-outbreak-is-closest-to-one-from-bats-not-snakes/?