Sorting by

×
AstronomiBilimMakaleler

Dünya’dan 155 Işık Yılı Uzakta Gaz Devi Gezegen Gözlendi

gaz devi gezegen uzak gezegen

Güneş sistemimizden 155 ışık yılı uzakta doğrudan görüntülemeyle gaz devi gezegen keşfedildi. Araştırma bulguları  Astrophysical Journal ‘de yayınlandı. GU Psc b adı verilen gezegen balık takım yıldızında bulunuyor ve yıldızı bizim güneşimizden tam üç kat küçük.

Doktora öğrencisi Marie-Ève Naud’un yönettiği uluslararası araştırma ekibi tarafından bulunan gezegen Gemini Gözlemevi, Mont-Mégantic Gözlemevi (OMM), the Canada-France-Hawaii Teleskopu  (CFHT) ve  W.M. Keck Gözlemevi tarafından yapılan gözlemler sayesinde keşfedildi.

GU Psc b gezegeni yıldızına Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığından 2000 kat daha uzak. Bu uzaklıktan dolayı gezegenin güneşinin etrafını dönmesi yaklaşık 80.000 dünya yılı alıyor.

Elde edilen veriler gezegende sıcaklığın 800 0C derece olduğunu ve Jüpiter’ den 9 ila 13 kat daha ağır olabileceğini gösteriyor. OMM ve CFHT’ den farklı dalga boylarında elde edilen görüntüler sayesinde bu sıra dışı ve oldukça uzak gezegen  tespit edilebildi.

“Gezegenler normalde kızılötesi ve görünür ışıkla gözlendiğinden daha parlaktır, çünkü yüzey sıcaklıkları diğer yıldızlara kıyasla düşüktür. Bu sayede biz GU Psc b’ yi gözleyebildik,” diyor baş araştırmacı Marie-Ève Naud.

Marie-Ève Naud ve diğer araştırmacılar GU Psc yıldızını araştırırken bu yıldızın genç bir yıldız grubu olan AB Doradus’a ait olduğunu gösterdiler. Bu genç yıldızlar sadece 100 milyon yıl yaşındalar ve bu nedenle etraflarındaki gezegenler halen soğudundan başlıca hedef olarak alınıyor. Gezegenler halen soğudundan parlak ve tespit edilebilirler. Fakat bu rağmen elde edilen bulgular oldukça nadir ve kıymetli.

Araştırmacılar 90 yıldız gözlemelerine rağmen ancak 1 gezegen tespit edebildiler. Araştırmalar daha parlak benzer gezegenleri araştırmaya başladılar.

Kaynak : http://www.natureworldnews.com/articles/7030/20140513/scientists-discover-gas-giant-155-light-years-from-our-solar-system.htm