Perşembe , Aralık 8 2016
Anasayfa / Bilim / Yıldızlara Yolculuk İçin Süper Lazerler ve Antimaddeler Kullanılacak

Yıldızlara Yolculuk İçin Süper Lazerler ve Antimaddeler Kullanılacak

varies-zoom

VARIES konseptiyle güçlü lazerler kullanılarak kuantum olayı yaratılarak, uzay boşluğunda antimadde yakıtı üretilecek.

Peki Nasıl Olacak ?

* Yıldızlarası yolculuk için gerekli enerji madde-antimadde tepkimesinden elde edilebilir.

* VARIES konsepti çok güçlü lazerler kullanarak uzay boşluğundan antimadde elde edecek.

* VARIES Uzay gemisi ise geri dönüş aracı olarak, yıldız sistemindeki güneşin enerjisini kullanarak kendini tekrar şarj edebilir.

Richard Obousy Icarus Interstellar Inc. şirketinin kurucusu ve başkanı ve kar gözetmeyen bir kuruluş sahibi olarak,bilimsel ve teknolojik araştırmalarla 2100′ e kadar yıldızlarası uçuşun gerçekleşmesine adamış biri.

Yıldızlarası bir görevde hedef yıldızlara ulaşma ve dönüş sürecinde bilim insanlarının çalışmalarına bağlıdır. Başlangıçta bir hız aşırtmayla ve sonrasında ise hedef yıldıza doğru seyir fazına geçilebilir.Sonrasında ise yıldıza ulaşma ve yavaşlama fazı ve bu esnada bilimsel veri toplama süreci olacaktır. Son olarak,  ikinci fazda geri dönüş için hızlanılacak, sonra kendi güneş sistemimize dönerken yavaşlama fazına geçilerek dönüş sağlanılacak. Böylesine bir görevde bu yıldızlarası yolculuk öncü olacak ve prensipte astronotları dünyaya güvenle ulaşacak.

Ne kadar heyecan verici de olsa,  yıldızlarası görevde  her şey gidilen mesafeye bağlı. Voyager 1, 1977’de fırlatıldığında dünyadan en uzağa giden insan yapımı mekikti nesneydi ve saniyede 16 km yani saatte 57924 km hız yapmaktaydı. Bu hızla gidilse bile kendi güneş sistemimizden, en yakın yıldıza ulaşmak 70000 yıl alırdı. Geçenlerde NASA’ nın geliştirmeye başladığı Solar Probe plus (araştırma gemisi),  kendi güneşimizi araştıracak. Venüs gezegeninin etrafında 7 kez döndükten sonra, bu araştırma gemisi olağanüstü bir hız olan saniyede 200 km hıza ulaşacak. bu Voyager 1′ e göre tam 7 kat daha hızlı, bu da diğer bir yıldıza yolculuğu mümkün kılıyor. Tabi ki objektif olarak düşünüldüğünde yıldızdan bir diğer yıldıza yolculuk 6450 yıl alabilir.Aynı zamanda bu inanılmaz başarıyla, bugünkü itmeli sistemlerde şimdiye kadar ulaşılamayan bu teknoloji sayesinde, bir güneş sisteminden diğer güneş sistemine belli bir zaman diliminde yolculuk etmek mümkün olabilecek.
Roket teknolojisine göre, antimaddeyi maddeyle yoketme teknolojisi çok daha yüksek enerji sağladığından  yıldızlarası yolculuklar için daha uygun görünüyor. Ayrıca reaksiyon eş zamanlı gerçekleştiğinden, reaksiyonu başlatmak için kompleks reaktörler veya ağır sürücüler gerektirmiyor.
Peki Antimadde Uzay Gemisi Nasıl Çalışır?
Bir seferliğine antimadde yaratılıp depolandığında, VARIES geri dünyaya dönüş yolculuğu için yeterince yakıt depolamış oluyor,  geleceğin yıldızlar arası yolculuğu için dönüş bileti böylece sağlanacak. VARIES yapısı için kritik ve eşsiz bir bileşen de boşluğa yeterince güçlü elektrik alan verilmesiyle proton-antiproton çifti yaratımı amaçlanıyor. Boşluktan eş zamanlı parçacık yaratımı parçacığın fiziğinin temel problemlerine uygulanabilir örneğin; kara delik quantum boşluğu ve yüklenmiş kara deliklerde elektron-pozitron yaratımına…

Başlangıç aşamasındaki bu araştırma, Obousy, R.K., “Vacuum to Antimatter Rocket Interstellar Explorer System”, JBIS 64 No.11/12 pp 378-386 (2011) olarak yayınlandı.

Kaynak: http://news.discovery.com/space/varies-interstellar-antimatter-lasers-icarus-120716.html