Anasayfa / Teknoloji Haber / YENİ NASA HELİ-KAPSÜLLER ASTRONOTLARI İSTEDİKLERİ YERE İNDİRECEK

YENİ NASA HELİ-KAPSÜLLER ASTRONOTLARI İSTEDİKLERİ YERE İNDİRECEK

Altmışlı yetmişli yıllarda Amerika- Rusya arasındaki soğuk savaş nedeniyle hızlanan uzay yarışı o yıllarda herkesi büyülemişti. Çocukların en büyük hayallerinden biri astronot olmaktı. Günümüzde Sputnik, Neil Armstrong ve Apollo görevleri gibi pek çok uzay görevinin geride kaldığı dünyada , çocuklarda bunlardan bir haber, hatta uzay kapsülünün ne anlama geldiğini bile bilmiyorlar.

İşte bu uzay yarışı yıllarından etkilenen çocuklar bugün büyüdüler ve NASA’ da çalışıyorlar. Onlar artık NASA’ da bilim adamı ya da mühendis olarak inanılmaz teknolojileri hepimizden önce test edip, keşfediyorlar.

Uzay yarışının en bilinen aletlerden biri ise tabiî ki uzay kapsülleri. Bunlar astronotların yere güvenle inmesini sağlayan kapsüller. İşte artık bu kapsülleri de yenilemenin zamanının geldiğini düşünen NASA istenilen yere ve konuma inebilen Heli-Kapsül ’ler üzerine çalışmaya başladı. Aslında eski olan bu fikir, kapsülün üzerinde bir pervaneyle aynı helikopter gibi uçarak, okyanusa değil istenilen bir yere inişini sağlamak.

NASA Kennedy Uzay Üstü Florida’ da araştırmacılar helikopterler gibi uçabilecek yeni nesil uzay kapsülleri üzerinde çalışıyor. Kökende Apollo günlerinden kalan bu eski fikir, paraşüt fikrinin kullanışlılığı ve ucuzluluğu nedeniyle o günlerde tercih edilmemişti. Fakat paraşüt olunca suya inmek şart oluyor.

Heli-kapsül ise istediği yere inebilecek. Böylece yumuşakca yüksekte bir binaya inebilir. Böylece astronotların tekrar inip binmesi için pek çok seçeneği olabilir.

Fakat bu helikopter benzeri tasarım bir motora imkan tanımıyor. Bu nedenle araştırmalar pervanenin kanatları rüzgar kullanarak aktive etmeyi düşünüyor ki , bu konsept daha önce helikopterlerde kullanılsa da uzay mekiklerinde hiç kullanılmadı.

NASA’ da mühendisler bu projeyi hayata geçirebilmek  çalışıyor ve birkaç deneme yapmak için hazırlanıyorlar.

Kaynak: http://www.gizmag.com/nasa-helicopter-space-capsule/24749/