Perşembe , Nisan 27 2017
Anasayfa / Genel / Yeni Kimyasal Kör Farelerin Görmesini Sağladı

Yeni Kimyasal Kör Farelerin Görmesini Sağladı

Californina Üniversitesi,Berkeley Amerika’ dan bilimadamları imkansız gibi gözüken bir şeyi başardı, farelerin gözüne özel formüle edilmiş bir kimyasal enjekte ederek, farelerin geçiçi olarak görmesini sağladılar.

AAQ (Akrilamid-Azobenzen-quaternary Amonyum) retina hücrelerindeki proteinlere bağlanan bir çeşit fotodeğişken. AAQ  ışıkla temas ettiğinde beyin hücrelerini aktive ederek çubuk ve koniler tetiklenmiş gibi çalışıyor.

Kimyasal sinir hücrelerini retinayla bağlanıyor ve ışığı hissetmesi sağlanıyor. Bu da rodlar ve konikler arasında sentetik bir değişim olmasını sağlıyor sinir hücrelerinin yüzeyindeki gözeneklere tutunuyor ve ışık geldiğinde elektriksel impulsla sinir hücrelerini aktive ediyor.Böylece fare geçici olarak görüyor. Herhangi bir implant kullanılmadığından sonuçlar oldukça etkileyici.

Kaynak: http://www.sciencedaily.com/releases/2012/07/120725132210.htm