Anasayfa / Genel / Yeni Kimyasal Kör Farelerin Görmesini Sağladı

Yeni Kimyasal Kör Farelerin Görmesini Sağladı

Californina Üniversitesi,Berkeley Amerika’ dan bilimadamları imkansız gibi gözüken bir şeyi başardı, farelerin gözüne özel formüle edilmiş bir kimyasal enjekte ederek, farelerin geçiçi olarak görmesini sağladılar.

AAQ (Akrilamid-Azobenzen-quaternary Amonyum) retina hücrelerindeki proteinlere bağlanan bir çeşit fotodeğişken. AAQ  ışıkla temas ettiğinde beyin hücrelerini aktive ederek çubuk ve koniler tetiklenmiş gibi çalışıyor.

Kimyasal sinir hücrelerini retinayla bağlanıyor ve ışığı hissetmesi sağlanıyor. Bu da rodlar ve konikler arasında sentetik bir değişim olmasını sağlıyor sinir hücrelerinin yüzeyindeki gözeneklere tutunuyor ve ışık geldiğinde elektriksel impulsla sinir hücrelerini aktive ediyor.Böylece fare geçici olarak görüyor. Herhangi bir implant kullanılmadığından sonuçlar oldukça etkileyici.

Kaynak: http://www.sciencedaily.com/releases/2012/07/120725132210.htm

Gerçek Bilim 2012'de Ankara'da kuruldu. Kendimden bahsedecek olursak, Anadolu Üniversitesi 2006 Fen Fakültesi Kimya mezunuyum. Bilim ve teknoloji meraklısı olarak günümüzde Türkiye' de bilim ve teknoloji sitelerindeki eksikliği görerek, Gerçek Bilim'i kurdum. Bu sitede gördüğünüz çoğu bilimsel haber ve teknoloji yazısını oldukça ciddi kaynaklardan toplayarak sizin için çeviriyor ve düzenliyorum. Gerçek Bilim'deki diğer yazarlar ve ben, her gün baş döndürücü şekilde değişen bilim ve teknoloji haberlerini size aktarıyoruz. Bilimle kalın.