Pazartesi , Aralık 18 2017
Anasayfa / Genel / Yeni Keşfedilen Yaşanabilir Bölgedeki 8 Ötegezegenden İkisi Dünya’ya Benziyor

Yeni Keşfedilen Yaşanabilir Bölgedeki 8 Ötegezegenden İkisi Dünya’ya Benziyor

Evrilen Gezegensel Nebula Credit: David A. Aguilar (CfA)

Astronomlar yaşama elverişli bölgede bulunan 8 yeni gezegen keşfettikleri duyurdular. Goldilocks yani yıldızlarının yaşama elverişli bölgesinde oldukları belirtilen bu yeni gezegenler sayesinde dünyanın yarısı büyüklüğünde olan küçük gezegen sayısı ikiye katladı. Bu sekiz gezegenin içinde, iki gezegen şimdiye kadar bulunan ötegezegenler arasında dünyaya en çok benzeyen gezegenler olma özelliğini taşıyor.

“Bu gezegenleri çok dünya gibi kayalık,” diyor Harvard-Smithsonian Astrofizik Merkezi’nden(CfA) yazar Guillermo Torres. Elde edilen bulgular Amerikan Astronomi Topluluğu toplantısında bugün duyuruldu.

Dünya’ya en çok benzeyen bu gezegenler Kepler-438b ve Kepler-442b grubunda. İkis de güneşimizden daha küçük ve soğuk kırmızı cüce yıldızların yörüngesinde yer alıyor.  Kepler-438b yıldızının etrafının 35 günde dönerken, Kepler -442b dönüşünü 112 günde tamamlıyor.

Kepler-438b’nin yarıçapı Dünya’dan % 12 daha büyük ve hesaplamalara göre  %70 kayalık. Kepler-442b ise Dünya’nın üçte biri kadar fakat % 60 kayalık yine de. Bir gezegenin yaşanabilir bölgede olması için Dünya kadar Güneş ışığı almalı. Eğer çok ışık alırsa su buharlaşır, eğer az alırsa su buz gibi katı halde kalır.

Yapılan hesaplamalar bu dünyalarda hayat için en muhtemel koşulların oluşabileceğini öngörüyor. Kepler-438b Dünya’dan %40 daha fazla ışık alıyor ve yaşanabilirlik olasılığı % 70. Kepler-442b ise Dünya’nın 2/3 ‘ü kadar ışık alıyor ve yaşanabilirlik olasılığı % 97.

“Yine de bu gezegenlerin gerçekten yaşanabilir olup olmadığını bilmiyoruz. Sadece bunların muhtemel adaylar olduğunu söylebiliriz,” diyor Harvard-Smithsonian Astrofizik Merkezi’nden(CfA) David Kipping.

Bu aday gezegenler NASA’ nın Kepler görevinde ilk kez tanımlandı. Bu gezegenlerin kütleleri ölçmek için çok küçük olduğundan BLENDER adı verilen bir programla istatistik olarak belirleniyor. NASA Ames’deki süper bilgisayar Pleaides ‘de kullanılan program Torres ve meslektaşı Francois Fressin tarafından geliştirildi.

Kepler-438b470 ışık yılı uzaktayken, Kepler-442 b 1100 ışık yılı uzakta bulunuyor. Bu yeni bulunan gezegenlerin gözlemsel mücadeleye uygun olduğu belirtiliyor.

Kaynak : ScienceDaily