Sorting by

×
MakalelerPaleontolojiVeterinerlik

Yeni Keşfedilen Sarmientosaurus Sıradışı Duyulara Sahip

Bilim insanları yeni titanozor türü olan Sarmientosaurus musacchioi’yi keşfetti. Patagonya’da bulunan kafatası ve kısmi boyun parçalarından yola çıkarak, yapılan keşif,  Arjantin Universidad Nacional de la Patagonia- Paleovertebra Laboratuvarı’ndan  Rubén Martínez tarafından açık kaynak PLOS ONE ‘da 26 Nisan’da yayınlandı.

Bir sauropod türü olan titanozorların boyutları bir inekten, ispermeçet balinası boyutuna kadar çıkabiliyor. Bu bitki yiyenler uzun boyunları ve kuyrukları ile Güney yarımküredeki Kretas döneminden yaşamış en büyük bilinen herbivor türleri arasından gösteriliyor. Bu kadar bol bulunmalarında rağmen, bu hayvanların kafatasları çok nadir olduğundan , incelenmeleri açısından oldukça büyük önem taşıyor. 60’dan fazla titanozor türü adlandırılmış olmasına rağmen, bunların sadece dördünde tam veya yarım kafatasları bulunuyor. Bu araştırmada bilgisayarlı tomografi kullanarak yapılan detaylı görüntülemelerde, Sarmientosaurus’dan alınan çok iyi korunmuş ve anatomik açıdan ilkel bir kafatası incelendi.

Araştırmacılar Sarmientosaurus beyninin devasa cüssesine göre küçük olduğunu, tipik sauropodlar gibi olduğunu belirtiyor. Buna rağmen, bilim insanları Sarmientosaurus’un diğer sauropodlara oranla daha fazla duyusal kabiliyete sahip olduklarına dair kanıt buldular. Araştırmacılar dinozorun,diğer titanozorlara göre,  büyük gözkürelerine ve iyi bir görüşe sahip olduğunu, iç kulaklarının daha düşük frekanstaki sesleri duymaya özelleştiğini belirtti. Ayrıca iç kulaktaki denge bu dinozorun kafasını aşağıda tutarak, başlıca kısa boylu bitkilerle beslendiğini belirtti. ” Sarmientosaurus gibi keşifler ömürde bir kez karşılaşılan keşiflerdi. Bu nedenle bu fosiller üzerinde çalışarak, bu güzel hayvan üzerinde öğrenebildiğimiz kadar öğrenmeye çalışıyoruz,” araştırma lideri Rubén Martínez.

Sarmientosaurus musacchioi adını Sarmiento kasabasının Chubut bölgesinde bulunduğu yerden ve Dr. Martinez ve ekibin arkadaşı paleontolog Dr. Eduardo Musacchio’dan alıyor.

Referans :

1. Rubén D. F. Martínez, Matthew C. Lamanna, Fernando E. Novas, Ryan C. Ridgely, Gabriel A. Casal, Javier E. Martínez, Javier R. Vita, Lawrence M. Witmer. A Basal Lithostrotian Titanosaur (Dinosauria: Sauropoda) with a Complete Skull: Implications for the Evolution and Paleobiology of Titanosauria. PLOS ONE, 2016; 11 (4): e0151661 DOI: 10.1371/journal.pone.0151661

1. Geri bildirim: Yeni Keşfedilen Sarmientosaurus Sıradışı Duyulara Sahip - Herşeyolog