Çarşamba , Aralık 7 2016
Anasayfa / Makaleler / Yeni Keşfedilen Kan Testi Sayesinde Alzheimer İçin Erken Teşhis İmkanı Doğdu

Yeni Keşfedilen Kan Testi Sayesinde Alzheimer İçin Erken Teşhis İmkanı Doğdu

alzheimer

Bilim insanları % 90’dan yüksek doğrulukla Alzheimer veya orta derece bilişsel bozukluğu tespit edebilen bir kan testi keşfetti ve doğruladı. Test üç yıl öncesini öngörebiliyor. Nature Medicine dergisinde yayınlanan makaleye göre test Alzheimer’ın başlangıç safhasında tespit etme potansiyeline sahip. Böylece erken tedavi semptomların yavaşlatılabilmesi mümkün olacak. Bu test kanda yapılan biyo-işaretleyici olma özelliği taşıyor. Tüm dünyada 35,6 milyon kişi Alzheimer hastalığıyla mücadele ediyor, ve her 20 yılda bu sayı iki katına çıkarak 2050’ye kadar 115,4 milyon insanın bu hastalığa yakalanacağı tahmin ediliyor. Test için keşfedilen 10 lipit Alzheimer’ı % 90’a yakın doğrulukla tespit ediyor. Bu lipitler sinir hücresi membranlarındaki bozulmayı saptadığından Alzheimer ve diğer bilişsel bozuklukları tespit edebiliyor.

Amerikan Georgetown Üniversitesi’nden araştırmacılar, Alzheimer’ı 3 yıl önce saptayan bir test geliştirdi. Testin doğruluk payı yüzde 90. Araştırmacılar 70 yaş ve üzeri 500 kişiyi 5 yıl boyunca takip etti. Katılımcıların 5 yıl sonra 74’ünde hem Alzheimer, hem de amnestik orta bilişsel bozukluk tespit edildi.

Alzheimer’a yakalanan 53 kişinin kan değerleri, sağlıklı 53 kişi ile karşılaştırıldı.

Kandaki 10 yağ seviyesinin iki grupta farklılık gösterdiği görüldü. Araştırmacılar, bu değerlere bakarak hastanın 3 yıl içinde Alzheimer’a yakalanıp yakalanmayacağını söylemenin mümkün olduğunu belirtiyor.

Araştırmacılar APOE4 geni varlığında Alzheimer hastalığının oluşma riski olduğunu belirtti. Yine araştırmada bu genle ilgili önemli bir faktör tespit edilemedi.

Araştırma, Alzheimer’la mücadelede çığır açabilecek bir adım olarak değerlendiriliyor. Zira, Alzheimer tedavisine ne kadar erken başlanırsa ilaçlar o kadar etki gösteriyor. Test, 2 yıl içinde klinik çalışmalarda kullanılabilecek.

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2014/03/140309150532.htm