Sorting by

×
Doğa ve ÇevreMakalelerTıp ve Sağlık

Yeni Doğanların 1 Yaşına Kadar Kedi ve Diğer Alerjenlerle Etkileşimi Astımı Engelleyebilir

bebek ve kedi

John Hopkins Çocuk Merkezi’nde yapılan bilimsel bir araştırmaya göre 1 yaşına kadar yeni doğanlarda kemirgen,hayvan kepeği,alerjenler ve ev  bakterilerine maruziyetinde astım ve hırıltılı solunum gibi alerjik problemlerden daha az etkilendiğini gösterdi.

Önceki yapılan bir araştırmada çiftliklerde büyüyen çocukların daha az alerji ve astım oranına sahip olduğu ve bu fenomenin  çiftlik toprağındaki mikroorganizmalara düzenli maruz kalmalarına bağlı olduğu gösterilmişti.

Buna rağmen diğer araştırmalarda yoksul mahallelerde yaşayanlarda yüksek miktarda böcek ve fare alerjeni,pisliğine maruz kalanlarda astım riskinin arttığı bulunmuştu. Fakat yeni yapılan bu araştırma bu gibi evlerde astım riskinin arttığını onaylasa da, şaşırtıcı yeni bir bulguya rastladı. Buna karşın, ilk yaşlarına kadar bu gibi alerjenler çocuklara yarar sağlayabiliyor. Araştırmaya göre, esasen çocuk bir yaşını geçtikten sonra alerjen ve bakteri maruziyeti çocuğa karşı bir koruyuculuk sağlamıyor.

6 Haziran’ da Journal of Allergy and Clinical Immunology ( Alerji ve Klinik İmmünoloji) dergisinde yayınlanan araştırmaya göre erkenden bateri ve alerjen maruziyeti yaşayan çocukların immün (bağışıklık) tepkilerinde koruyucu etkiler gelişebiliyor. Elde edilen bu bulgu sayesinde alerji ve hırıltılı nefes alma gibi astım öncüllerine karşı önleyici stratejilerin geliştirilmesi sağlanabilir.

“Yapılan araştırma ilk maruziyette zamanlamanın önemini gösteriyor.Bu bize önemli bakteri ve alerjen maruziyetinde uyarılmanın ve immün sisteminin eğitiminin ne kadar öenmli olduğunu gösteriyor,” diyor Dr. Johns Hopkins Çocuk Merkezi Alerji ve İmmünoloji Bölümü’nden Robert Wood.

Baltimore, Boston, New York ve St. Louis’de şehrin yoksul bölümlerinde yaşayan 467 yeni doğan 3 boyunca incelendi. Araştırmada yeni doğanların çevresindeki alerjenler periyodik olarak ölçüldü. 467 infantın 104’ünün yaşadığı evden bakteriyel içeriğe sahip toz toplanarak analiz edildi.

Fare,kedi ve hamam böceği döküntülerine hayatının ilk yaşında maruz kalan çocuklar sonradan maruz kalan çocuklara göre daha düşük hırıltılı nefe alma oranına sahipler. Ayrıca bu üç alerjene birden maruz kalan çocuklar bu alerjenlerin daha azına veya hiç maruz kalmayan bebeklere göre daha koruyucu bir etkiye sahip olabiliyorlar.

Özellikle bu gibi alerjenlere maruz kalmadan büyüyen çocuklarda alerji oranı % 51 iken, ömürlerinin ilk yaşında bu alerjenlere maruz kalan çocuklarda bu oran sadece % 17 .

Araştırmacılar bütün kedi,fare,bakteri, hamam böceği alerjenlerini incelediğinde şaşırtıcı derecede bir fark tespit etti.

Bu gibi bakteri ve alerjen dolu evlerde yaşayan çocuklarına % 41’inde ne alerji var ne de nefes alma problemi. Fakat yine de 1 yaşına kadar bu ortamlarda büyüyen çocukların % 8’inde hem alerji hem hırıltılı nefes alma problemi halen var. Sadece Amerika’ da 7 milyon çocuk astım ve buna bağlı periyodik hastalıklardan etkileniyor. 3 yaşına gelen çocukların ise yarısında hırıltılı nefes alma ve astımın geliştiği gözlendi.

Yani biraz pislikten zarar çıkmaz .

Kaynak :http://www.sciencedaily.com/releases/2014/06/140606091157.htm