Anasayfa / Alternatif Enerji / Yeni Bir Enerji Kaynağı Olarak Dünya’ dan Uzaya Yayılan Kızılötesi Radyasyon

Yeni Bir Enerji Kaynağı Olarak Dünya’ dan Uzaya Yayılan Kızılötesi Radyasyon

kızılötesi enerji

Sizce gece olduğunda güneş enerjisi panelleri ışık alamadığında hangi enerji kaynağını kullanabilirsiniz. Dizel jeneratör ya da rüzgar jeneratörü mü dersiniz ? Hayır daha farklı ve garip bir yol keşfedildi. Amerikalı bilim insanları dünyadan dış uzaya yayılan kızılötesi (infrared) enerjinin gelecekte yenilenebilir enerji kaynağı olabileceğini belirtiyorlar.

Harvard Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler’ den(SEAS)  fizikçiler  fotovoltaik pile benzeyen bir alet tasarladılar. Fotovoltaik pillerde görünür ışık yakalanarak enerji elde edilirken, yeni icat Dünya’ dan dış uzaya yayılan kızılötesi radyasyonu elektriğe dönüştürecek. “Dünya’ dan dış uzaya akan enerji bu güne kadar ihmal edilse de bu yenilenebilir enerji kaynağı büyük bir potansiyel taşıyor,” diyor Harvard’ dan bilim insanları.

Henüz bu enerji akışının kullanımı için bir teknoloji mevcut değil fakat bilim insanları bu teknolojinin kullanılabileceğini belirtiyorlar. Araştırmacılar kızılötesi radyasyonu harmanlayabilecek bir emisif (emissive energy harvester-EEH) enerji harmanlayıcı yapmak için iki muhtemel tasarım öne sürüyor.
İlk tasarımdan termal EEH soğuk plaka üzerindeki yüzey havasının sıcaklığından elektrik üretebilir ve ısı akışıyla enerji üretebilir.  Soğuk tabakayı ortam sıcaklığında tutmak zor olabilir fakat bu cihaz sıcaklık farkından enerji üretme prensibine dayanıyor. Bu nedenle soğuk plakayı verimli bir şekilde soğutmak bazı zorlukları daha beraberinde getirecektir.

Diğer bir tasarım ise fotovoltaik pillerden ilham aldı. Alternatif tasarımda  doğrultma antenleri veya rektenleri kullanarak elektrik düzenekleri arasındaki sıcaklık farklarından yararlanarak , ortam havasıyla ısınan doğru akım üreten bir elektrik devresi üretildi. Mevcut rekten teknolojisi sadece kayda değer bir  enerji üretmezken,  yeni teknolojik gelişimler sayesinde EEH verimi arttırılabilir.

“Günümüzdeki teknoloji daha verimli ve uygun fiyatlı optoelektronik EEH üretmek için yeterli değil, fakat biz bunu gerçekleştirmek için birkaç yol düşündük. Umarız bu araştırma yenilenebilir enerji kaynakları açısından öncülük eder,” diyor araştırmacılar.
Bilim insanları ileride bu enerji kaynağını kullanabilecek yollar geliştirebileceklerini düşünüyorlar.

Kaynak : http://www.globaltimes.cn/NEWS/tabid/99/ID/846070/US-researchers-propose-Earths-infrared-radiation-as-renewable-energy-source.aspx