Anasayfa / Biyoloji / YASTIKLAR KLOZETLER KADAR ÇOK MİKROP BARINDIRABİLİR Mİ?

YASTIKLAR KLOZETLER KADAR ÇOK MİKROP BARINDIRABİLİR Mİ?

Çoğumuz pek çok faktöre karşı, evimizin veya ofisimizin duvarları tarafından korunduğumuzu  düşünürüz. Normalde hava durumu için bu doğru olsa da,  fauna(canlıların yaşadığı bölge)  için bu doğru değil. Teorik ekolog Jessica Green’ e göre, günün her anı etrafımızda cirit atan hava sirkülasyonu sayesinde “havadaki vahşi yaşam” evlerimize doluyor . Jessica, “Havanın bir metreküpünde 10 milyona kadar bakteri hücresi yaşayabileceğini, ” belirtiyor.

“ Her birimizin üzerinden düşen mikroplar, yere,  masaya, çöp kutularına tutunuyor,” diyor. Hatta bu mikroplar hava sayesinde etrafımızda dönerek, mikrobik bir çorba halini alıyor.

Jessica kapıların ardında yatan ekosistemi inceleyen pek çok ekolog ve mikrobiyologtan biri. Araştırmalar sonucunda oldukça farklı sonuçlar ortaya kondu. Kolorado Üniversitesi’ nden Norman Pace’ in yaptığı araştırmaya göze atalım :

Pace’ in araştırmasına göre, evlerdeki duş başlıklarının bakterilerin dolaşımına aracı olup,  pulmoner(akciğer) hastalığına neden olabileceğini belirtti. Dunn’ ın Amerikan evlerindeki  mikrobiyal kesitleri ise yastığınızdaki eko sistemle, klozetiniz arasındaki ekosistem arasında oldukça çok benzerlik bulunabileceğini gösterdi. Bununla beraber kamu tuvaletlerindeki detaylı analizleri asla duymak istemezsiniz.

Tabi duş başlıklarının, klozetlerin ve yastıkların oldukça büyük bir ev içi ekosistem yaratmak için oldukça uygun yerler olduğunu da  belirtiliyor.  Ayrıca yaşadığımız yerlerin çok temiz olması da çok yaralı değil. Çünkü bu mikrobiyotada yaşayan canlıların çoğu insan dağlığına yararlı.

Zararlı asalaklardan yararlı olanları ayırmak ve bunu binalarımıza mimari açıdan uygulayabilmek, Green, Pace ve diğerlerinin başlıca amacın oluşturuyor.  “Dış çevre hakkında öğrendiğimiz her şey iç çevre içinde geçerli” diyor Green. Rastgele doğum ve ölüm olaylarını, bunların kaynaklarını ve farklı organizmalardan evrilmeleri öğrendiğimizde , mikroskopik ölçüde bir devrim gerçekleştirerek, evlerimizi organize ettiğimiz gibi hastaneleri ve her şeyi yeniden inşa edeceğiz.

Kaynak :http://io9.com/5953640/your-pillow-is-a-lot-like-a-toilet-seat-microbially-speaking