Cumartesi , Eylül 23 2017
Anasayfa / Bilim / Yaşlanan Kalp Hücreleri Modifiye Kök Hücrelerle Yenilendi

Yaşlanan Kalp Hücreleri Modifiye Kök Hücrelerle Yenilendi

Yaşlanmadan ya da kalp hasarından doğan kalp hastalıklarında, kalp dokusu modifiye edilmiş kök hücreleri tarafından yenilendi. American Heart Association’s Basic Cardiovascular Sciences 2012 ve Journal of the American College of Cardiology dergisinde eş zamanlı olarak araştırma yayınlandı.

Doktoralı Sadia Mohsin, San Diego Eyalet Üniversi’ nden araştırma yazarlarından, ”  Yaşlanmış kalp hücrelerini  kök hücreler ile biyopsiledik ve sağlığına kavuşturduk. Bu sanki bu hücreleri tekrar hayata döndürüp,  saati geriye almak gibi.” dedi.

Araştırmacılar kök hücreleri PIM-1 proteiniyle modifiye edip, hücrelerin büyümesini ve hayat tutunmasını sağladılar.

Hücreler yenilendiği zaman, kök hücrelerdeki telomeraz enziminin aktivitesinde artış görüldü, bu telomer uzunluğunu arttırdı. Telomerler kromozomların sonlarındaki kapaklar gibiler ve hücre replikasyonunu kolaylaştırıyorlar. Yaşlanma ve hastalıklarla telomerle bozuluyor.

Böylece, kalp nakline göre PIM-1  enzim  modifikasyonu gerçekten avantaj sağlayacak.

Kaynak : www.sciencedaily.com