Anasayfa / Alternatif Enerji / YAŞAYAN BİTKİLERDEN ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİLDİ

YAŞAYAN BİTKİLERDEN ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİLDİ

Sulak alanlar dünyanın yüzeyinin % 6’sını kaplıyor. Wageningen Üniversitesi’ nde geliştirilen, Bitki-Mikrobiyal Yakıt Hücresi (Plant-Microbial Fuel Cell) bu sulak alanları değerlendirerek, alternatif bir enerji kaynağına çevirerek elektrik üretiyor. Dahası geliştiriciler, teknolojilerinin  uzak yerlerde yaşayan ve elektriğe ihtiyacı olan evlere kadar ulaşabileceğini düşünüyorlar. Yani böylece bitkilerden elektrik enerjisi elde edilerek, değişik bir enerji kaynağı elde ediliyor.

Doğalgaz biyokütlenin anaerobik ortamda yıkılmasından üretilir. Doğalgazın aksine, bitki-mikrobiyal yakıt pilleri ise bitkilere zarar vermeden elektrik üretiyor. Araştırmacılar bu teknolojinin bitkilerin büyümesini engellemediğini belirtiyor.

Teknolojinin diğer bir avantajı ise, bitkiler tarafından fotosentezde atılan % 70’ e varan organik materyalleri kullanması. Bu doğal olarak gerçekleşen bir proses aslında, bitkilerin köklerinde olan bakterilerin saldığı organik kalıntılardan elektronlar salınıyor. İşte bu elektronları yayan bakterilere yakın bölgelere yerleştirilen elektrotlar, elektronları absorblayıp elektrik üretiyor.

bitkilerden elektrik enerjisi elde etmek
Bitki Köklerindeki Mikro Organizmaların Ürettiği Elektronlar

Bitki-Mikrobiyal Yakıt Hücresi sadece metrekarede 0,4 W elektrik üretse de araştırmacılar bu enerjinin biyokütlenin fermentasyonunda  üretilenden fazla olduğunu söylüyorlar. Gelecekte geliştirilecek bu tarz sistemlerin metrekarede 3,2 W enerji üretebileceğini ve bu elektriğin yılda ortalama 2800 kWh tüketen 100 m2 ‘lik bir eve fazlasıyla yetebileceğini belirtiyor.

Araştırmacılar bu teknolojinin 2015’ den sonra özellikle sulak alanlar ve bataklıklarda yayılacağını belirtiyor. Bu teknoloji pek çok farklı bitkiyle uyumlu; çimler, pirinç tarlaları vb. Ayrıca  bu üretilen doğru akımın, pilleri şarj etmek veya LED’ leri aydınlatmak için kullanılabileceği belirtiliyor.

Alternatif enerji sayesinde dünyanın halen elektrik görmemiş yerlerine elektrik döşenerek, dünya çapında bir gelişim söz konusu olabilir.

Kaynak: http://www.gizmag.com/plant-microbial-fuel-cell/25163/