Cumartesi , Eylül 23 2017
Anasayfa / Alternatif Enerji / Yapay Enzimle Laboratuvar Ortamında Hidrojen Üretildi

Yapay Enzimle Laboratuvar Ortamında Hidrojen Üretildi

Bochum’dan araştırmacılar laboratuvar ortamında , aynı gerçeği gibi verimli bir şekilde hidrojen üreten bir enzim tasarladılar. Yeşil alglerde bulunan hidrojenaz enzimi protein iskeleti ve kofaktör yapımında kullanılıyor. Son olarak , reaksiyonun merkezinde maddeler her bir bileşenle reaksiyona giriyor. Araştırmacılar protein yapısına farklı sentezlenmiş kimyasal maddeler  eklediğinde, kofaktörün anında birleşti.

Ruhr-Universität Bochum ‘dan Dr Jens Noth ve Prof Dr Thomas Happe’nin başını çektiği araştırma sonuçları Angewandte Chemie dergisinde yayınlandı. Araştırmacılar hidrojen üreten yapay enzimlerin bir gün endüstriyel seviyede üretilebileceğini düşünüyor. Hidrojenazlar verimli potansiyel enerji taşıyıcıları ve platin gibi günümüzde hidrojen sentezinde kullanılan değerli metaller gibi pahalı da değil.

hidrojen sentezi
Thomas Happe tasarladıkları enzimle çalışırken

Sülfür Yerine Selenyum

Doğada hidrojenaz kofaktörü demir ve sülfür atomlarından oluşuyor. Bunlar proteine bağlanarak onu eşsiz kılıyorlar. Yapay değişken olarak, araştırmacılar, sülfür atomlarının yerin selenyum koyarak, iki kat daha fazla kütleye erişti. Bu metot sayesinde enzim kofaktörü işaretlenerek, daha detaylı analizi mümkün oluyor.

Bu testler sayesinde yapay enzim değişkeninin , doğadaki orjinaliyle aynı biyokimyasal özelliklere sahip olduğu açığa çıktı. Diğer biyokimyasal metotların yardımıyla, ekip reaksiyon mekanizmasını detaylı bir şekilde ortaya koyarak, hidrojenazdan hidrojen üretimini anlamak istiyor.

Kaynak :http://phys.org/news/2016-05-hydrogen-synthesiswhen-enzymes-tube.html#jCp