Perşembe , Aralık 8 2016
Anasayfa / Bilim / YAN ETKİSİ OLMAYAN KANSER TEDAVİSİ ” BNCT” TIPTA ÇIĞIR AÇACAK

YAN ETKİSİ OLMAYAN KANSER TEDAVİSİ ” BNCT” TIPTA ÇIĞIR AÇACAK

Yan etkisiz kanser tedavisi

Kanser, sadece Amerika’ da bile her yıl 500,000 insanın ölümü nedeni olarak gösteriliyor. Amerikan  Missouri Üniversitesi başkanlığında başlatılan kanser savaşında  başarıya ulaşıldı. Profesör M. Frederick Hawthorne ve ekibi yeni bir çeşit radyasyon terapisi geliştirerek farelerde başarıyla uyguladı. Yeni geliştirilen terapinin , sıradan kemoterapi ve radyasyon tedavilerine göre hiçbir yan etki yaratmadığı belirtiliyor.

Yeni geliştirilen kanser tedavisi için yakında insanlar üzerinde de klinik çalışmalar başlanacak. “ 1930’ lardan beri bilim adamları, bor nötron yakalama terapisi (boron neutron capture therapy-BNCT) adı verilen kanser tedavisinde başarılı olmaya çalışıyor, “ diyor Hawthorne. Geçenlerde Başkan Obama tarafında ulusal bilim madalyasını kazanmıştı. Missouri Üniversitesi Uluslarası Nano Tıp ve Moleküler Kimya Enstitüsü’ nden Hawthorne’ un ekibi bor  nötron yakalama terapisini uygulamanın bir yolunu bularak nanokimya ile kanser hücrelerinde büyük bir avantaj yarattı.

Kanser hücreleri normal hücrelerden daha fazla madde absorbladığı için daha hızlı büyüyor ve yayılıyor. Fakat Hawthorne’ un ekibi kanser hücrelerini bor kimyasalı içine hapsederek avantaj sağladı. Bor-infüze edilmiş kanser hücrelerin nötronlarla bombalandığında , bor atomu yayılarak kanser hücrelerini seçiyor ve yok ederek, bor atomlarını komşu sağlıklı hücrelerle paylaşıyor.

Borun fiziksel özellikleri sayesinde Hawthorne’ un yöntemi teknik açıdan mümkün oluyor. Borun özel bir formu nötronlandığında , lityum, helyum ve enerji salıyor. Aynı bilardo toplarının hareketlerine benzer şekilde, helyum ve lityum atomları da kanser hücrelerini penetre ederek, dokulara zarar vermeden hücreleri yok ediyor.

“ BNCT tekniğiyle farklı türden kanserler tedavi edilebiliyor. Farelerde tedavi mükemmel şekilde uygulandı. Bundan sonraki aşamalarda daha büyük hayvanlar ve sonrasın insanlarda denemeler yapacağız. Her şeye rağmen insanlarda tedaviye başlamadan önce uygun ekipman ve tesisi kurmamız gerekiyor. Missouri Üniversitesi tesisler inşa edildiğinde Dünya’ da BNCT tedavisinin uygulandığı ilk üniversite olacak, “ diyor  .

Yeni geliştirilen bu kanser tedavisi umarız kanser hastalarının derdine çare olur.

Kaynak: http://www.sciencedaily.com/releases/2013/04/130403131354.htm