Anasayfa / Bilimsel Gelişme / Vücudun İçini Gösteren Medikal Kamera Geliştirildi

Vücudun İçini Gösteren Medikal Kamera Geliştirildi

Bilim insanları , insanın vücudunun içini gösterebilen bir kamera ürettiler. Bu kamera sayesinde endoskop gibi cihazlar vücut içinde takip edilebilir. Kamera vücut içinde ışık yayan, esnek endoskop  ucu gibi nesneleri izleyebiliyor. Bugüne kadar röntgen ışını veya çok pahalı metotlar kullanmadan endoskopu izlemek mümkün değildi.

Endoskop ışığı vücutta dolaşırken, düz ilerlemek yerine genelde dokulardan ve organlardan saçılarak ve yansıyarak ilerler. İşte bu nedenle endoskopun net bir resmini elde etmek oldukça zordur. Fakat yeni geliştirilen kamera, ışık parçacıkları fotonları tespit edebilen gelişmiş bir teknolojiye sahip.

Uzmanlar binlerce adet foton dedektörünü silikon çipe entegre ederek, aynı dijital kameralardakine benzer bir cihaz üretti.

Bu teknoloji o kadar hassas ki, vücut dokularından geçen her bir ışık taneciğini tespit edebiliyor.

Ayrıca cihaz vücuttan geçen süreyi kaydederek, saçılan ışığı tespit etmeye imkan tanıyor.

Alet hem saçılan, hem de kamera boyu yolculuk eden ışığı hesaba katarak, endoskopun vücutta yerleştiği konumu tam olarak tespit edebiliyor.

Yapılan ilk testler gösterdi ki, prototip cihaz 20 cm dokunun üstünden, ışık kaynağının konumunu tespit edebiliyor. Araştırmacılar kamerayı hastanın yatağında kullanılabilecek şekilde tasarladılar.

Edinburgh ve Heriot-Watt Üniversitesi’nin liderlik ettiği araştırma sayesinde akciğer hastalıklarının teşhisi ve tedavisinde devrimsel yeni teknolojiler geliştiriliyor. Disiplinler arası araştırma sayesinde fizik laboratuarından çıkan çalışmalar gerçek hayata geçirilebiliyor.

Referans : M. G. Tanner et al. Ballistic and snake photon imaging for locating optical endomicroscopy fibres, Biomedical Optics Express (2017). DOI: 10.1364/BOE.8.004077