Anasayfa / Bilgisayar / SU DAMLALARINI KULLANARAK BİLGİSAYAR İŞLEMİ YAPILABİLİYOR

SU DAMLALARINI KULLANARAK BİLGİSAYAR İŞLEMİ YAPILABİLİYOR

superhydrophobic

Aalto Üniversitesi’nden araştırmacılar, su damlalarını dijital bilgi bitleri (0-1) şeklinde işleyerek tümüyle yeni bir konsept keşfettiler. Yüksek derecede su iten yüzey üzerinde iki su damlası bilardo topları gibi geri sekerek oldukça farklı bir davranış sergiledi.

Advanced Materyal jurnali’ nde yayınlanan araştırmada deneysel olarak du damlalarının geri sekmesini sağlayacak ortamı sağlamak için süperhidrofobik (yüksek derecede su iten) yüzeyler üzerinde yuvarladı. Araştırmada bakır yüzey gümüşle kaplanarak, florlu bir bileşikle modifiye edildi. Bu yöntemle yüzey oldukça su iten hale getirildi, ve su damlaları yüzeyden anında kaydı. Süperhidrofobik kanallar daha önceki çalışmada damlaları yol boyunca yönlendirmek için kullanılmıştı.

Kanallar kullanarak araştırmacılar yeni bir teknolojide kullanılabileceğini gösterdiler, “süperhidrofobik damla mantığı” . Örneğin, bir hafıza aygıtına bağlandığında su damlaları dijital bilgi bitleri gibi çalışıyor. Ayrıca bu cihazlarda Boolean mantık işlemleri tanıtılabiliyor. Bu cihazlar işlemek  için bloklar inşa edebiliyor.

Süperhidrofobik damla mantığı :  Flip-flop mantığı

Ayrıca su damlalarına reaktif kimyasal kargolar yüklendiği zaman, kimyasal reaksiyonla damla çarpışmaları kontrol edilebiliyor. Çarpışma kontrollü kimyasal reaksiyonlar yardımıyla, damlalar kontrol edilerek, tek bir damlanın anlık işlemesi, minyatür reaktörler ve bitler gibi çalışmasına neden oluyor.

Kimyasal reaksiyon kontrollü damla çarpışmaları

“ Su damlaları gibi günlük nesnelerde yeni bir fiziksel fenomen gözlemek oldukça büyüleyici.” diyor Robin Ras, Moleküler Materyaller araştırma ekibi, Akademi Araştırma Üyesi.

Araştırmacılar, ileride bugün elde sonuçların süperhidrofobik damla mantığı teknolojisini mümkün kıldığını ve elektrik gerektirmeyen ,programlanabilir biyokimyasal analiz aygıtlarında muhtemel uygulamalarının mümkün olabileceğini belirtiliyor.

Jurnal Referans :

1. Henrikki Mertaniemi, Robert Forchheimer, Olli Ikkala, Robin H. A. Ras. Rebounding Droplet-Droplet Collisions on Superhydrophobic Surfaces: from the Phenomenon to Droplet LogicAdvanced Materials, 2012; DOI:10.1002/adma.201202980

Kaynak : http://www.sciencedaily.com/releases/2012/09/120907082027.htm