Perşembe , Haziran 22 2017
Anasayfa / Astronomi / Stephen Hawking Büyük Karadelik Problemini Çözmüş Olabilir Mi?

Stephen Hawking Büyük Karadelik Problemini Çözmüş Olabilir Mi?

Süpermasif Kara Delik-İllüstrasyon

ESO/L. Calçada

Bilim topluluğunun en değerli bilim adamlarından biri olan Stephen Hawking evrenin en zor sorularından biri olan kara delik “bilgi paradoksunu “çözmüş olabilir. Einstein’ın genel rölativite teorisi kara delikler tarafından yutulan bir cismin fiziksel bilgisinin tümüyle yok olduğunu , gösterse kuantum mekaniği kanunları bilginin sonsuz olduğunu iddia ediyor. İşte bu paradoks halen gizemini koruyordu. Hawking , Cambridge Üniversitesi’nden Malcolm Perry, Harvard Üniversitesi’nden Andrew Stromberg muhtemel bir çözüm ile çıkageldiler:  Deliğe çekilen parçacıkların kuantum mekanik bilgisi gerçekten kara deliğin içine erişmiyor .

“Ben diğerlerinin umduğu gibi bilginin kara deliğin içinde depolanmadığını, fakat olay ufkunda olabileceğini düşünüyorum, “dedi Stephen Hawking (25 Ağustos 2015)

Olay ufku adı verilen kuşakta depolana  bilgi iki boyutlu hologramlar gibi davranıyor ve süper çevirimler olarak da biliniyor.Fakat geçmişe dönersek ilk önerildiği 1962 yılında süper çevrimler kabul edilmek istenmemişti.

“Parçacıklardan giden bilgi geri döndüğünde, kaotik ve kullanılmaz hale geliyor. Yani pratik açıdan, bilgi yok oluyor.”

Hawking ayrıca kara delikler hakkında tartışarak, kütleçekimsel çekimin çok yoğun olduğunu, olay ufkunu geçtikten sonra ışık dahil hiçbir şeyin kaçamayacağını belirtti. (Stockholm gece dersi)

Hawking kara deliklerin gerçekten diğer evrenlere açılan kapılar olabilme olasılığını belirtti.

“Diğer evrenlere geçiş oluşturabilecek, bir kara deliğin çok büyük ve dönen bir kara delik olması gerektiğini belirtti. Fakat farklı bir evrene geçtiniz mi geri bizim evrenimize dönüş yoktur. Her ne kadar uzay uçuşları için hevesli olsam da, bunu deneyecek değilim, ” dedi Hawking KTH Royal Teknoloji Enstitüsü’nde verdiği derse göre.

Kaynak: http://www.livescience.com/51980-stephen-hawking-black-hole-mystery.html