Pazartesi , Temmuz 24 2017
Anasayfa / Bilim / SIVI AZOTA 1500 ADET PİNPON TOPU ATILIRSA NE OLUR ?

SIVI AZOTA 1500 ADET PİNPON TOPU ATILIRSA NE OLUR ?

Konu bilime gelince patlamalara hazır olun. İnsanın aklına Hababam Sınıfı’ ndaki kimya öğretmeninin yaptıkları geliyor 🙂 Aslında kimya deneyleri gerekli önlemler alınmadığı takdirde oldukça tehlikeli olabilir. Burada göreceğiniz deney ise tümüyle profesyoneller tarafından yapılıyor. Lütfen bilginiz dahilinde olmayan kimyasalları, deterjanları ve bilmediğiniz şeyleri birbirine karıştırmayın yoksa sonucu aynı bir kimyasal reaksiyon gibi geri dönülmez olabilir.

Plymouth Üniversitesi’ nden Profesör Roy Lowry sıvı azotun gaz fazına geçişinden neler olabileceğini gösteriyor. Deneyde plastik bir şişenin içine sıvı azot konuyor. Sıvı azot, sıvı haldeyken  -196 Cderecede buluyor(evrende bulunabilecek en düşük sıcaklığın -273,15 C0 yani mutlak sıfır 0 Kelvin olduğu termodinamik olarak hesaplanmıştır) . Bu çok düşük bir sıcaklık ve sıvı azot çok tehlikeli bir madde. Çünkü her şeyi anında dondurabiliyor. Bir çöp kovasına da su konuyor.  Sonra şişedeki sıvı azot çöp kovasına atılarak, ardından hemen 1500 adet pinpon topu kovaya atılıyor. Bir kaç sn içinde faz değiştiren sıvı azot şiddetle patlayarak pinpon toplarını etrafa saçıyor.

Prof. Roy Guinnes Rekorlar kitabında ” Aynı anda en çok roket fırlatan kişi ” olarak da geçiyor. 56,645 roket bu sayı.

Videoda sıvı azota atılan 1500 adet pinpon topu adeta patlıyor.

Not : Bu video profesyoneller tarafından hazırlanmış lütfen kendi başınıza denemeyin.