Anasayfa / Alternatif Enerji / Toyota Pillerde Devrim İçin Lityum Yerine Magnezyum Kullanacak

Toyota Pillerde Devrim İçin Lityum Yerine Magnezyum Kullanacak

Toyota Kuzey Amerika Araştırma Enstitüsü’nden (TRINA) mühendisler şarj edilebilir pillerde magnezyum kullanabilmenin sırrını çözdüklerini düşünüyorlar. Bu sayede lityum pillerden daha ucuza, daha yüksek yoğunluklu enerji seçeneğine sahip magnezyumlu piller değiştirerek, cep telefonundan arabalara pek çok alanda değişim yaratmayı düşünüyorlar.

Lityum hava aldığında stabil olmadığından, aniden yanabiliyor, bu nedenle lityum iyon pilleri daha güvenli hale getirmek için iyon sayıları düşürülerek ve lityumu grafite çubuklara tutturmaktaydılar. Bu metal miktarını (yoğunluğunu) düşürerek, lityum iyon pilin depoladığı güce sınır getiriyor. Yoğunluğu arttırmak için, mühendisler lityum ve grafit karışımıyla oynayarak ve hücrelerin şeklini değiştiriyor fakat denge oldukça alengirli gözüküyor.

Diğer taraftan magnezyum atmosferde oldukça stabil ve potansiyel açıdan lityuma göre daha yoğun enerji depolama kapasitesine sahip. Asıl sorun ise magnezyuma dönüşmeyecek verimli bir elektrolit yapmada yaşanıyordu, fakat hidrojen yakıt hücreleri üzerine yapılan bir araştırmada yapılan keşif bunu değiştirebilir.

Toyota’dan bilim insanı ve kimya mühendisi Rana Mohtadi, meslektaşlarıyla tartışarak magnezyumla dost bir elektrot geliştirmek üzere yola çıktı. Sonrasında üzerinde hidrojen depolama materyalinin özelliklerini incelerken, bu maddenin magnezyum temelli pilin yapılmasına yardım edebileceğini keşfetti.

Toyota araştırma grubunun müdürü Paul Fanson, bu keşfe katkıda bulundu. Ekibin ortaya çıkardığı makale   Angewandte Chemie International Edition’nda yayınlandı. Ekip Toyota dışında araştırmacıların aynı maddeyi kullanarak, magnezyum tabanlı pilin gelişiminde ivme yaratmalarını umuyor. Magnezyum pillerin telefonlara kadar gelmesi için halen çok zaman var. Araştırmacılar bunun 20 yıl içinde yaygınlaşabileceğini belirtiyorlar. Ekibin bu keşfin duyurulması sayesinde yaygınlaşma için geçen zamanın kısalacağını umut ediyor.