Çarşamba , Kasım 22 2017
Anasayfa / Biyoloji / Sağlıksız Bağırsak Bakterileri Yüksek Tansiyona Neden Olabilir

Sağlıksız Bağırsak Bakterileri Yüksek Tansiyona Neden Olabilir

Yeni yapılan bir araştırmada bağırsaklardaki mikroorganizmaların yüksek tansiyon oluşumunda rol oynayabileceği keşfedildi. Physiological Genomics dergisinde yayınlanan araştırmada , sıçanların bağırsaklarında mikrobiotasının yüksek tansiyon gelişiminde rol oynadığı belirtiliyor.

Bilim insanları normal tansiyonlu ve de hipertansif  sıçan grubunu inceledi. Araştırma ekibi iki gruptan da büyük bir bağırsak biyolojik materyalini kaldırdı. Hayvanlara 10 gün boyunca (tüm gruplar) doğal mikrobiotayı azaltmak için antibiyotik verildi. Tabi ki, antibiyotikten sonra araştırmacılar hipertansiyonlu mikrobiota normal tansiyonlu farelere yerleştirdi ve normal tansiyonlu olanların mikrobiotasını hipertansiyonlu olanlara ekledi.

Araştırmacılar hipertansiyon mikrobiotasıyla tedavi edilen grubun kan basıncının yükseldiğini gösterdi. Asıl şaşırtıcı sonuçsa; normal mikrobiota ile tedavi edilen sıçanlarda önemli bir kan basıncı düşmesi gözlemlemedi, okumalar ancak hafif düşme gösterdi.

Bu bulgu; “İnsanlarda mikrobiotayla hipertansiyon gelişimi üzerine devam eden araştırmada, probiyotiklerin hipertansiyon gelişiminde potansiyel rol oynadığını destekledi,” diyor araştırmacılar. “Araştırmalar probiyotik destekli beslenmenin kan basıncı üzerinde  özellikle hipertansif modellerde tutarlı bir etki yaratabileceğini gösteriyor.”

1. Sareema Adnan, James W Nelson, Nadim J Ajami, Venugopal R Venna, Joseph F Petrosino, Robert M Bryan, David J Durgan. Alterations in the gut microbiota can elicit hypertension in ratsPhysiological Genomics, 2016; physiolgenomics.00081.2016 DOI: 1152/physiolgenomics.00081.2016