Anasayfa / Bilim / RADYO TELESKOPLARI DIŞ GEZEGENLERDE AKILLI YAŞAM FORMU ARAMAYA DEVAM EDİYOR

RADYO TELESKOPLARI DIŞ GEZEGENLERDE AKILLI YAŞAM FORMU ARAMAYA DEVAM EDİYOR

Yıllar süren araştırmalar sonucunda, astronomlar elle tutulabilir ve yaşam barındırabilme olasılığı olan bazı gezegenler tespit ettiler. Hatta belki de akıllı yaşam bulundurabilecek örnekler var. Akıllı yaşam formları bulunabilecek gezegenler hedef gösterilerek, radyo sinyalleri yollanmaya başladı bile.

Tabi ki biz yaşam aramak için diğer gezegenlere sinyal yollarken, bu gezegenlerde bulunabilecek akıllı yaşam formları da bize sinyal yollayacaktır. Uzaylılar kolonileşmek isteyecek iletişime geçecektir. İletişim kurmak içinse radyo teleskopları kullanacağız.

2011’ e dönersek SETI (Dünya Dışı Akıllı Yaşam Arama) , Keppler uydu teleskopunun keşfettiği 86 potansiyel yaşam barındırabilecek dış gezegene Green Bank radyo teleskopunu yönlendirerek, dar bantlı radyo frekansından sinyal yolladı. Bu son derece gelişmiş mühendislik teknolojisi sayesinde elde edilen verilerden 52 sinyal adayı incelendi. Fakat bu sinyallerden hiç biri dünya dışı yaşam belirtisi taşımıyor. Yani henüz hiçbir şey bulunamadı.

Rus astrofizikçi Kardashev, ünlü filozof ve gökbilimci Giordano Bruno‘ dan ilham alarak medeniyetleri, enerjilerini nasıl kazandıklarına göre 3 kategoriye ayırıyor. Bu seviyelerden en gelişmişi 111. tipten uygarlıklarda bile atom altı parçacıklardan en büyük yapılarda bile fizik kanunlarıyla sınırlanmış olacak.

1. tipden medeniyetlerde teknoloji bizimkine benzer olup, toplam enerji tüketimiyle belirlenmiş. Carl Sagan, dünya medeniyetini 0.7’inci tipten medeniyet olarak tahmin etmektedir. 11. tipden medeniyetlerde ise enerjiyi, kendi ürettiği yıldızından elde edebilecek, örneğin; Dyson Küresi. 111. tipten medeniyete gelindiğinde ise, kendi yarattığı galaksilerden enerji elde edebiliyor olması gerekir. Kardeschev ve Kaku, 1. tipten ve 11. veya 111. türden medeniyetlerin tespiti neredeyse imkansız olduğuna inanıyor.

Kardeschev bu üç tip medeniyetin enerji tüketimini 10 milyarlık bir faktöre bölerek hesapladı. 1963‘de Kardeschev daha gelişmiş 11 ve 111. tipten uygarlıkları ararken 920MHz dalga boyunda bir gürültü tespit etti. Bunun başlarda 11. türden bir uygarlık olduğunu düşünülse de sonraları bunun kırmızı dalga boyunda sıradan bir Kuasar olduğu anlaşıldı. Benzer bir gürültü 1967 Cambridge, İngiltere’de tespit edildi. Bu da ilk nötron yıldızlarının bulunmasıydı.

Fakat bu araştırmacıları umutsuzluğa sevk etmiyor. Çünkü galaksimiz çok geniş ve her gün pek çok gezegen keşfediliyor. Elimizdeki teknoloji şimdilik buna imkan verse de ileride yaşanan gelişmelerle daha uzak gezegenleri inceleyebileceğiz.

Bizden daha gelişmiş bir uygarlık olması da muhtemel. Tabi belki de uzaylılar daha gelişmiş teknolojilerle, örneğin kuantum teleportasyonla iletişim kuruyor olabilir ya da bizi gelişmemiş bir medeniyet görerek iletişim kurmuyor olabilir.

Kaynak : http://www.dvice.com/2013-2-7/radio-survey-most-promising-exoplanets-finds-no-aliens-yet