Pazartesi , Ağustos 21 2017
Anasayfa / Astronomi / Radar ve Green Bank Teleskopu Sayesinde Venüs Dünya’dan Gözlenebildi

Radar ve Green Bank Teleskopu Sayesinde Venüs Dünya’dan Gözlenebildi

venüs
Venüs’ün 2012 ve diğer verilerle toplanan resimleri

Dünya’daki optik teleskoplardan bakıldığında Venüs çoğunlukla karbon dioksitten oluşan kalın bir tabakayla kaplıdır. İşte bu maskeyi kaldırmak için Magellan uzay gemisi gibi araçlar radar kullanarak;  gezegenin dağlarını, kraterlerini ve volkanlarını görüntüleyerek önemli bulgular elde ederler. Geçenlerde Ulusal Bilim Fonu’nun (National Science Foundation’s -NSF) Green Bank Teleskopu (GBT) ve NSF’deki Arecibo Gözlemevi’ndeki güçlü radar vericisinin yüksek duyarlılıklı özellikleri birleştirilerek gezegenin dünyadan ilk kez kayda değer resimleri alınabildi.

Arecibo’dan gönderilen radar sinyalleri ve gezegenimizin  ve Venüs’ün atmosferini geçerek, Venüs’e çarptı ve sinyaller tekrar geri yansıyarak, bistatik radar prosesiyle  Green Bank Teleskopu’na  ulaştı.

Bu sayede sadece yüzeyi görüntülemek değil, gezegenlerdeki değişimler de gözlenebileceğinden oldukça büyük önem taşıyor. Zamanın farklı periyotlarındaki görüntülerle kıyaslanarak, bilim insanları aktif volkanizmalar veya diğer dinamik jeolojik proseslere ilişkin işaretleri tespit etmeyi umuyorlar. Böylece Venüs’ün jeolojik tarihi ve toprak altı durumuna ilişkin ipuçları elde edilebilir.

Venüs’ün ilk yüksek çözünürlüklü radar imajları 1988’de Arecibo’da ve 2012’de Arecibo/GBT ve de 2000’lerin başında NASA Goddard Spaceflight Merkezi’ndeki Lynn Carter ‘ın ek içerikleri sayesinde alındı. “ Radar imajlarını değişim kanıtı aramak için kıyaslamak oldukça zahmetli bir iş olsa da, bu süregelen çalışma. Bununla birlikte şimdiki görüntüler ve önceki dönem gözlemlerindeki görüntüleri birleştirmek, Venüs’ün yüzeyindeki değişimlerine bakış açısı zenginliği oluşturabiliyor,” diyor Smithsonian Ulusal Havacılık ve Uzay Müzesi’nden Bruce Campbell .

100 metre büyüklüğündeki Green Bank Teleskopu dünyanın tümüyle yönlendirilebilir en büyük radyo teleskopu olma özelliğini taşıyor. Bulunduğu özel konum itibariyle radyo interferansına karşı oldukça korumalı, eşsiz gözlemler yapabiliyor.

Kaynak : ScienceDaily