Anasayfa / Tıp ve Sağlık / PoNS ALETİ İLE PARKİNSON, MS, İNME VE BEYİN TRAVMALARI İYİLEŞTİRİLEBİLECEK

PoNS ALETİ İLE PARKİNSON, MS, İNME VE BEYİN TRAVMALARI İYİLEŞTİRİLEBİLECEK

Wisconsin-Madison Üniversitesi’ nden bilim adamları, inmelerde, beyin travmalarında, Parkinson ve MS (Multipl Skleroz ) hastalıklarının tedavisi için PoNS adlı bir cihaz geliştirdiler. Amerika Askeri Tıp Araştırmaları ve Malzeme Kumanda Merkezi’ nden araştırmacılar ise hastanın parmağına bağlayarak beyni stimüle etmesi için çalışıyor.

Pille çalışan bir kontrol ünitesine sahip PoNS, ağıza yerleştirilen düz bir elektrotla  dile karşı yerleştiriliyor. 20 ila 30 dakika arası süren seansta hastaya yeteneğini aşan fiziksel ve bilişsel egzersizler yaptırılıyor.

Bütün egzersizlerde PoNS’ da aktif olan spesifik  elektrot şablonları kullanılarak, dildeki her sinir hücresini stimüle  ediliyor. Bu stimülasyon prosesiyle beyindeki non-invasif nöron modülasyonu (CN-NiNM) sağlanıyor.

Spesifik aktiviteler yapılarak; dilde spesifikleşmiş nöron ağları ilişkilendiriliyor ve böylece beyin yeni nöral ağları öğreniyor. Bu sayede beyin yeniden dengesini kuruyor. Zamanla beyinin organizasyon kabiliyeti artıyor ve yeniden mental fonksiyonun kazanmaya başlıyor. Böylece hasta yeniden kontrolü ele geçiriyor.

Nebraska Üniversitesi tarafından yürütülen araştırmada multipl sklerosisli test sübjelerine PoNS cihazıyla 8 hafta boyunca terapi uygulandı. Tedavi sonucunda vücut duruşunda % 50 gelişme, yürüme kabiliyetinde % 55 gelişme gözlenirken MS ‘ de % 48 ve yorulmada % 30 azalma gözlendi.

Son olarak çalışmaya Amerika ordusu da çalışmalara katıldı. Ordu teknolojiyi ticarileştirmek ve beyin hasarlı askerleri iyileştirmek istiyor. Yakında projenin FDA( Yiyecek ve İlaç Dairesi Amerika) onayını alması bekleniyor.

Kaynak : http://www.gizmag.com/pons-tongue-brain-injuries/26408/