Anasayfa / Videobilim / KAMÇATKA YARIMADASINDAKİ PLOSKY TOLBACHİK YANARDAĞI LAV PÜSKÜRTMEYE DEVAM EDİYOR

Geçenlerde filme alınan Kamçatka yarımadasındaki Plosky Tolbachik yanardağı lav püskürtmeye devam ediyor. Yüzlerce metreye yükselen lavlar kaydedildi. Bilim adamları bölgede pek çok deney yapıyor. Yanardağın yakınındaki kasabaların tehdit altında olmadığı belirtiliyor. Bu bölgeye en yakın kasaba yaklaşık 60 km uzakta.

Plosky Tolbachik yanardağı  son 40 yıldır aktif değildi. Geçen Kasım ayında faaliyete geçen yanardağ, bölgeye bilim adamlarının ve meraklı turistlerin dolmasına neden oldu. Bilim adamları özel önlem alarak lav akıntılarından numuneler alıyor. Aynı zamanda mükemmel bir görsel şölen olan yanardağ herkesi büyülüyor.

Volkan bilimciler 5 km uzunluğundaki çatlak nedeniyle Rusya’ nın uzak doğusunda bulunan Kamçatka yarımadası lav ve küle boğulduğunu bildiriyor. İlk patlamalar 27 Aralık’ ta gerçekleşirken, bilim adamları patlamaların daha süreceğini belirtiyor.

Her yere sızan lavlar nedeniyle yerel bir turist kamp alanı da yok oldu. Bu esnada bölgede turist olmadığı belirtiliyor. Uzayıp giden akıntılar nedeniyle tundralar ve vahşi yaşam alanları teker teker lavlar altında kalıyor.

Mayskoye  ve  Kozyrevsk kasabalarının volkanik külden etkilendiği fakat, kayıp olmadığı belirtiliyor.

Kaynak: http://www.telegraph.co.uk/news/newsvideo/9755815/Russian-volcano-Plosky-Tolbachik-erupts-spewing-lava-and-ash.html