Anasayfa / Kimya / PARLAYAN POLİMER ÇOK HASSAS BİR ŞEKİLDE BOMBALARI TESPİT EDEBİLİYOR

PARLAYAN POLİMER ÇOK HASSAS BİR ŞEKİLDE BOMBALARI TESPİT EDEBİLİYOR

Patlayıcıları Tespit Eden Polimer -Gerçek Bilim
Artık havalimanlarında, terminallerde ve istasyonlarda bomba aramak, bilim adamları tarafından yeni bulunan floresanlı parlayan polimer sayesinde kolaylaşacak. Normalde parlayan bu polimer, patlayıcıların varlığında parlamayı kesiyor. Yani bu polimer patlayıcıları görünce sönüyor. Cornell Üniversitesi’ nde kimyager Prof. Dr.  William Dichtel ve asistanı Deepti Gopalakrishnan tarafından geliştirilen parlayan polimer sayesinde bomba kolaylıkla bulunabilecek.

Normalde, rastgele çapraz bağlanmış polimer ışığı absorbluyor, enerjiyi taşıyor ve ışık yayıyor. Eğer bu taşınan enerji, bir patlayıcı molekülüyle bile karşılaşırsa, ışık yaymak yerine ısı yayıyor. Polimer bu sayede bir patlayıcı ile test edildiğinde aniden parlamayı kesiyor.

Prof. Dichtel  ve Gopalakrishnan ‘ ın tasarladığı polimer , RDX adı verilen AR-GE yapımı patlayıcıları yani teröristler tarafından kullanılan patlayıcıları tespit edebiliyor. Normalde RDX sınıfı bu patlayıcıların buhar basınçları TNT gibi benzerlerine göre 1000 kat daha düşük olduğundan tespitleri oldukça zor. Bilim adamları ayrıca polimeri ruj, güneş kremi gibi çeşitli kimyasallar içeren sıradan malzemelere karşı da test ettiler. Böylece yanlış alarmlara karşı test etmiş oldular.

Geliştirilen polimerlerden biri ise, sadece yüzeyde değil, havadaki patlayıcıları bile algılayabiliyor. Bu polimer sayesinde ucuz bomba dedektörleri yapılarak, bombaların tespiti mümkün olacak. Yeni teknoloji bomba koklayan köpeklerin de yerine kullanılabilir.

Araştırma geçtiğimiz Mayıs ayında American Chemical Society’ de yayınlandı.

Bu sayede daha bomba devreye alınmadan tespit edilebilecek.

floresan patlayıcı tespiti