Anasayfa / Astronomi / Hubble Neptün’ ün Yeni Bir Uydusunu Keşfetti

Hubble Neptün’ ün Yeni Bir Uydusunu Keşfetti

NASA ‘ nın Hubble Uzay Teleskopu, Neptün’ ün daha önce tespit edilmemiş bir uydusunu keşfetti. Hubble uzay teleskobuyla tespit edilen, dev gezegenin 19.3 kilometre çapındaki en küçük uydusuna ‘S/2004 N 1′ adı verildiği belirtildi.

Neptüne uzak ve rüzgarlı bir gezegen, Güneş’ ten 30 kat daha uzak olan gezegenin , 1989 yılında halkaları ve ayları keşfedilmişti. Fakat ufak S/2004 N 1 adlı ufak ayı keşfedilememişti.

Yeni uydunun, Neptün’ün 105 bin 250 kilometre açığında tespit edildiği duyuruldu. Uydunun, SETI Enstitüsü gökbilimcilerinden Mark Showalter tarafından Neptün etrafındaki halkaların katmanlarının incelendiği sırada beyaz bir nokta şeklinde ortaya çıktığı ve keşfedildiği kaydedildi.

Showalter’ın, 2004’ten 2009 yılına kadar çekilen 150’den fazla fotoğrafla Neptün’ün hareketini takip ettiği ifade edildi.

Neptün’ün ilk keşfedilen ve en büyük uydusu Triton, gezegenin Alman gökbilimci Johann Gottfried Galle tarafından keşfedilmesinden yalnızca 17 gün sonra, 10 Ekim 1846’da İngiliz gökbilimci William Lassell tarafından keşfedilmişti. Neptün’ün diğer 12 uydusu ise ancak 20. yüzyılda keşfedilebildi.

Güneş Sistemi’nin en büyük gezegeni gaz devi Jüpiter’in ise 67 uydusu bulunmaktadır.

Kaynak : http://www.ntvmsnbc.com/id/25455210/

Gerçek Bilim 2012'de Ankara'da kuruldu. Kendimden bahsedecek olursak, Anadolu Üniversitesi 2006 Fen Fakültesi Kimya mezunuyum. Bilim ve teknoloji meraklısı olarak günümüzde Türkiye' de bilim ve teknoloji sitelerindeki eksikliği görerek, Gerçek Bilim'i kurdum. Bu sitede gördüğünüz çoğu bilimsel haber ve teknoloji yazısını oldukça ciddi kaynaklardan toplayarak sizin için çeviriyor ve düzenliyorum. Gerçek Bilim'deki diğer yazarlar ve ben, her gün baş döndürücü şekilde değişen bilim ve teknoloji haberlerini size aktarıyoruz. Bilimle kalın.