Pazartesi , Haziran 25 2018
Anasayfa / Astronomi / NASA’nın Gezegen Avcısı Kepler Teleskopu Acil Durum Moduna Geçti

NASA’nın Gezegen Avcısı Kepler Teleskopu Acil Durum Moduna Geçti

kepler-37b-4

NASA, yeni gezegenler keşfetmeye yarayan Kepler uzay teleskopunun, Dünya’dan 120 milyon km uzakta yine arıza verdiğini belirtti. Bu muhteşem uzay aracı güneş sistemimizin dışındaki yaklaşık 5000 gezegeni bulmakla görevli. En son 4 Nisan’da iletişim kurulan uzay aracından o günden beri haber alınamıyor. Kepler acil durum moduna geçti. Yer kontroldeki görevliler Kepler tam Samanyolu’na doğru dönerken arıza çıkardığını belirtti. Daha önce de Kepler bir kaç kez arıza yaşanmış, fakat buna rağmen uzay teleskopu yaşanabilir bölgede yeni gezegenler keşfetmeyi başarmıştı. Şu an Kepler çok uzakta olduğu için onarım oldukça zor.

NASA mühendisleri geçtiğimiz Perşembe günü rutin bir prosedür sırasında Kepler’in acil durum moduna geçtiğini farkettiler.   Acil durum modunun en düşük çalışma hali olduğunu belirten Kepler görevinin yöneticisi Charlie Sobeck de,“Şu anki tüm önceliğimiz Kepler’i acil durum modundan çıkarmak.” ifadelerini kullanıyor. Kepler aynı zamanda acil durum modu nedeniyle çok fazla miktarda yakıt tüketiyor.

Kepler’in Dünya’dan 120 milyon kilometre uzaklıkta bulunması gerçekten büyük bir iletişim engeli doğuruyor. Gerçek zamanlı iletişimi neredeyse imkansız hale getiren bu durum hakkında Sobeck,”Kepler’e gidip gelmek ışık hızında bile 13 dakika sürer.” ifadelerini kullanıyor. NASA Kepler ekibi problemi çözmek için çalışsa da , bunun oldukça zor olduğunu belirtmekte fayda var.

Kaynak :  http://phys.org/news/2016-04-nasa-planet-hunting-kepler-spacecraft-emergency.html#jCp