Pazartesi , Kasım 20 2017
Anasayfa / Biyoloji / NASA Uzayda İdrardan Plastik Üreterek 3D Yazıcıda Kullanacak

NASA Uzayda İdrardan Plastik Üreterek 3D Yazıcıda Kullanacak

NASA’dan araştırmacılar uzay yolculuklarındaki hammadde sıkıntısını yenebilmek için, mikroorganizmalar ile insan atıklarından 3d yazıcılarda basılabilir plastik üretmek için harekete geçti.  Mars yolculuğu oldukça zorlu olacağından ,  NASA şimdiden bu zorlukların üstesinden gelmek için çalışıyor. ISS’deki astronotlar düzenli olarak destek kargoları alsa da , Mars’taki mürettebatın kendi kendine yetmesi gerekecek.

İşte bu nedenle tekrardan kullanıp üretecek, geri dönüştürülebilecek malzemeler gerekiyor.

“Eğer astronotlar birkaç yıl sürecek yolculuklar yapacaklarsa, her şeyi geri kullanmak ve geri dönüştürecek bir yol bulmalıyız. Atom ekonomisi gerçekten çok önem kazanıyor. Eğer astronotları uykudan uyandıracak bir biyolojik sistem üretirsek, uyandıklarında onların ihtiyacı olduğunda gerekli şeyleri üretme düşüncesi Aston projesinin motivasyonunu oluşturuyor,” diyor araştırmanın baş araştırmacısı Mark Blenner.

3D baskı şimdiden uzayda pahalı biçilemez olduğunu kanıtladı. Hammadde her ne kadar yer kaplasa da, istenilen her şeye dönüştürülebilir. Fakat plastik sınırlı bir kaynak olduğundan belli bir yere kadar depolanabiliyor.

Her Şey Yarrowia lipolytica Mayasıyla İlgili

İşte Blenner’ın ekibi Yarrowia lipolytica adlı maya türünü kullanarak, atıklardan işe yarar materyal üretmek için bir yöntem geliştirdi. İşlenmemiş idrar üre yani azot içeriyor, karbon ise astronotların nefesle verdiği karbondioksitten ve tabiî ki Mars atmosferinden faydalanılabilir.

Bu mayanın farklı son ürünleri ürünleri olabilir. Genetik tasarlanan maya monomer üreterek poliester polimerleriyle bağlanabilir ve 3D baskı parçalarında kullanılabilir. Diğer bir suş ise Omega 3 yağ asitleri gibi besinlerin üretilmesinde kullanılabilir.

Şimdilik maya çok materyal üretmese de, araştırmacılar çıktıyı geliştirmek için kullanılabilir. Ayrıca plastik üreten mikroorganizmalar, farklı polimer tipleri üretmek için ayarlanabilir.

Kaynak : http://newatlas.com/astronaut-pee-plastic/51014/