Perşembe , Aralık 8 2016
Anasayfa / Astronomi / NASA NuSTAR’ın Çektiği İlginç Fotoğraf ‘ Tanrının Eli ‘

NASA NuSTAR’ın Çektiği İlginç Fotoğraf ‘ Tanrının Eli ‘

NASA’ nın Nükleer Spektroskopik Teleskop Dizisi, NuSTAR’dan  ilginç 2 haber geldi. Ölü bir yıldızdan kalan enerjiyi gösteren resme “Tanrının Eli “ ismi verildi. Diğer resimde ise uzakta bulunan kara deliklerin oluşturduğu toz tabakaları gözüküyor. NuSTAR yüksek enerjili X-Ray ışınları kullanarak, yeni bölgeleri görüntülüyor.

Fotoğrafta 17,000 ışık yılı uzaktaki nebula, PSR B1509-58(B1509) adlı ölü yıldızdan güç alıyor ve tanrının eli olarak adlandırılıyor.

Yüksek enerjiye sahip X ışınlarını yakalayan NuSTAR ile bir yıldızın patlaması sırasında elde edilen görüntüde, patlama sırasında çıkan devasa gaz ve toz bulutu, tıpkı bir ele benziyor.

Pasadena’daki California Teknoloji Enstitüsü’nden Fiona J-Harrison, “NuSTAR’ın sunduğu benzersiz olanaklar, uzayı yepyeni bir açıdan görmemizi sağlıyor” dedi.

“Tanrı’nın Eli” adı verilen uzay cismi, aslında uzayın derinliklerindeki bir yıldızın patlamasından sonra çevresine yaydığı gaz ve toz bulutundan oluşuyor. İşin ilginci yıldız sadece 19 km çapında bir nevi yumruk gibi bir şey. PSR B1509-58 ya da B1509 adı verilen patlayan yıldız, saniyede 7 kez olmak üzere büyük bir hızla çevresinde dönmeye başlıyor. Yıldız, dönüşü sırasında çevresine minik parçacıklar fırlatıyor. Yıldızın çevresindeki manyetik alanlarla etkileşime geçen partiküller ise X ışınında parlayarak teleskop tarafından görüntüleniyor.

Yıldızın patlaması, daha önce NASA’nın Chandra X-Işını Gözlemevi tarafından kaydedilmişti. Görüntü, NASA’nın internet sitesinde yayınlandı.

Diğer fotoğrafta ise bütün küçük noktalar galaksilerin merkezinde bir kara deliğe denk geliyor. Farklı renkler ise X ışınının enerjisindeki değişimi gösteriyor.

kara delik tozu