Çarşamba , Aralık 7 2016
Anasayfa / Bilimsel Gelişme / NASA 2025′ DEKİ GÖKTAŞI GÖREVİ İÇİN SİMÜLASYONLARA BAŞLADI

NASA 2025′ DEKİ GÖKTAŞI GÖREVİ İÇİN SİMÜLASYONLARA BAŞLADI

NASA 2025′ de göktaşına inmeyi planlıyor bu nedenle, 10 günlük gerçeklik testi yaptı.  Hatta göktaşı görevi için şimdiden uzayda hedef bulundu. Araştırma ve Teknoloji Ajansı (RATS)’ dan gelen bilgiye göre 29 Ağustos’ ta biten simülasyon programında, NASA’ nın Johnson Space Merkezi’ ndeki bilim insanları ve uçuş kontrolörleri yeni operasyonlar ve keşif tekniklerinin küçük, kayalık, güneş sistemi cisimlerinde nasıl kullanılabileceğini test etti.

Testte pek çok farklı simülasyon tekniği kullanılıyor;  sanal gerçeklik ve mikro yerçekimi ortamları bunlardan sadece birkaçı..

Potansiyel İnsanlı Görev

Başkan Obama 2025 göktaşı misyonunu Kennedy Uzay Merkezi’ nde iki yıl önce belirtmişti. Bu haftanın başında, misyonu tekrarlayarak Reddit.com’ da soruları cevapladı.

“Bir aradan Uluslarası Uzay İstasyonu çalışmaları sürerken, ayrıca potansiyel bir göktaşı görevine odaklanarak, Mars’ a insanlı uçuş öncesi hazırlık yapmış oluyoruz.” diyor Başkan Obama.

Başkan Obama  potansiyel olarak göktaşı görevini tarif  ederken, bilimsel ve mühendislik açısından görevin zorluklarını kavramak için NASA’ nın görevin çok  öncesinden büyük çaba göstermeye başladığını belirtiyor.

Astronot Michael Gernhardt, “Bir göktaşına inmek sanıldığından daha büyük bir adım, çünkü gerçekleşmesi oldukça zor bir görev” dedi.

Ayrıca değişen bütçe, tasarımına henüz karar verilmemiş mekikler ve 90 günlük göreve izin verebilecek bir yakından geçen bir göktaşının henüz bulunmamış olması ile belirsizliği koruyor.

Mekiğin ve göktaşının hızlarının birbirine yakın olması gerekiyor. Eğer göktaşı mekikten hızlı giderse, mekik göktaşına inemeyebilir.

Uzay Kayalıklarının Planlanması

Bu hafta NASA merkezinde NASA’ nın çok amaçlı Uzay Keşif Aracı (SEV-Space Exploration Vehicle )’ da bir simülasyon programı başlatıldı. SEV normalde göktaşlarına inemiyor ama uzay yürüyüşünü destekleyerek, kayalık yüzeyi keşfetmeyi sağlıyor.

Dünya’ da bu görevi simüle etmek için NASA, SEV modelini inşa ederek, modeli özel bir hava yatağına yerleştirdi. Pilotlar 2 ila 3 gece mekikte yaşayarak, simülasyon sayesinde asteroidin yüzeyini uçarcasına video duvarlarda izliyor.

Yüzeyi Simüle Etmek

Ayrıca astronotlarda simülasyona giriyor. SEV modelinde katılımcılara entegre airlock’u kullanarak araçta uzay kıyafetlerini giyebiliyor. Astronotlar pratik yaparken bir veya iki simülasyon methodu kullanıyorlar.

Johnson Uzay Merkezi’ nde sanal gerçeklik laboratuarıyla katılımcılar özel gözlükler ve eldivenler yardımıyla göktaşını yüzeyini SEV’ in camlarında simüle edebiliyorlar. Ya da Aktif Yerçekimi Azaltma Sistemiyle (ARGOS- Active Response Gravity Offload System) askıda kalarak, vinçleri ve donanımları kullanarak taşların ve kayaların ağırlıklarını algılayabiliyorlar.

Hatta bilim adamları ve uçuş kontrolörleri arasındaki bağlantı arasında 50 sn’lik gecikme var.

Ayrıca RATS görevlerinde su altı laboratuarlarında çalışarak ekip tecrübe kazanıyor.

Kaynak: http://www.space.com/17412-nasa-mock-asteroid-mission-2025-tests.html