Anasayfa / Fizik / MATRİX GERÇEK OLABİLİR Mİ?

MATRİX GERÇEK OLABİLİR Mİ?

2003 yılında , Oxford Professörü Nick Bostrom, bir bilgisayar Simülasyonunda yaşıyor olabileceğimiz görüşünü ileri sürdü. Bostrom makalesinde tezini kanıtlamak için çok az bilimsel kanıt sundu. Bostrom’un yaptığı hesaplamalar tezini kanıtlamak için yeterli değildi. Tezinin felsefi  iddia dışında bambaşka birşey olduğunu kanıtlayan birşey yoktu. Bugün, bir grup fizikçi, profesörün iddiasının mümkün olabileceğini söylüyor. Almanya’da Bonn Üniversitesi’nde Silas Beane ve ekibine göre, evren bir simülasyon olsa bile sınırlamaları olmalıdır. Onların iddasına göre bu sınırlamalar, fiziksel süreçler  içerisinde simülasyon içerisindeki insanlar tarafından görülebilir olacaktır. Biz bu kıstlamaları belirleyebilirmiyiz ? Bunun için bizim evrende kendi simülasyonumuzu oluşturmamız ve Evrenin simülasyonunu anlamamız gerekir. Aslında fizikçiler bunun üzerinde çalışıyorlar. Son olarak fizikçiler, evrenin ultra-küçük bir versiyonunu yaratarak, boyutu femto ölçeğine (nano-ölçekten bile daha küçük olan)  indirdi. Fizikçiler, nükleer proton ve nötronlar arasındaki kuvvetli çekimi , çekirdekleri ve bunların etkileşimine yol açan doğadaki temel güçü, kuantum kromodinamiğini (QCD) simüle etmişlerdir. Uzay-zaman sürekliliğini değiştirmek için çok küçük kübik “kafesler” simüle ediyorlar. Buna “kafes ayar teorisi” deniyor ve maddenin doğasını anlamak için yeni bakış açıları getiriyor. Araştırmacıların kendi simülasyon moleküllerini,hücrelerini , hatta insanların kendilerinin daha güçlü versiyonlarını oluşturabileceğini düşünün. Bu simülasyonlar için belirli sınırlar koyabilirler. Ama onlar bugünlerde kozmolojik süreçlerin doğru modellerini oluşturmakla ilgileniyorlar. Bu amaçla,  Greyzen-Zatsepin-Kuzmin sınırı (veya GZK kesim) araştırmıştır – Bu QCD modeli içinde oldukça ilginç davranması nedeniyle GZK kesme özellikle umut vericidir. Fizik arXiv blog göre, bu kesme iyi bilinen ve yüksek enerjili parçacıklar uzun mesafeler giderken  enerji kaybediyor, kozmik mikrodalga arka planı ile etkileşim ortaya çıkıyor.Araştırmacılar kafes aralığı yüksek enerji bileşenlerinin açısal dağılımını  kafesin (o izotropi önemli ölçüde sapmasına neden) geri kalanının kübik simetriyle gösterilmesi gerektiğini, yani spektrum üzerine bazı ek özellikler yüklediği hesaplanmıştır. Diğer bir tanımla Fizik arXiv bloğuna yazdığına göre, “kozmik ışınlar kafes eksenleri boyunca tercihe göre  gidecek, bu yüzden tüm yönlerde eşit olarak onları görmemiz olmaz.” Perdenin arkasında biri saklanıyor ve buna ilişkin işaretler var. İşte, biz fizikçiler onu ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Kaynak:  http://io9.com/5950543/physicists-say-there-may-be-a-way-to-prove-that-we-live-in-a-computer-simulation

Hakkında Cansu Akcay

Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama mezunu, Fizik 4. sınıf öğrencisi.