Anasayfa / Bilim / Mars’ta Çekilen Fotoğrafta Gerçekten Akan Bir Nehir Mi Gözlendi ?

Mars’ta Çekilen Fotoğrafta Gerçekten Akan Bir Nehir Mi Gözlendi ?

NASA JPL’den bilim insanları Mars’ta akan su bulunduğuna dair en güçlü belirtilerin fotoğraflarını çekti. Kırmızı gezegende daha önce de ırmakların aktığı söylense de yeni çekilen fotoğrafların şimdiye kadar tespit edilen en güçlü kanıt olduğu belirtiliyor. Fotoğrafta görülen siyah çizgilerin, kaynak sularını ya da yazın akan tuzlu suları temsil edebileceği düşünülüyor. Mars’ın yörüngesinde bulunan uydu tarafından alınan resimlerde su akıntısına benzer bir akışın olduğu gözleniyor.

Araştırmacılar halen Mars’ta halen bir yerlerde akan bir su olduğunu ve bunun da muhtemelen donmuş sudan kaynaklanabileceğini düşünüyorlar. Fakat aşağı doğru hareket eden koyulaşan çizgilerin farklığı ılık aylarda sıcaklık artışı nedeniyle halen burada suyun akıyor olabileceğini akla getiriyor.

akan su mars

akan su mars2

Peki Mars’ın yazlarda bile dondurucu ikliminde su nasıl akıyor? Araştırmacılar bu bölgede doğal olarak bulunan yüksek demir içeriğinin aynen bir antifriz gibi davranarak suyun donmasına engel olabileceğini  düşünüyorlar.  Çünkü yapılan gözlemlerde tuza rastlanmadı. Aşağıdaki resimde Mars’taki mineral-haritalama spektrometresiyle gözlenen demir yoğunluğu gözleniyor. Burdaki demir , demir sülfat bileşiği halinde bulunuyor.

Araştırmacılar suyun gerçekten nasıl aktığından emin olamasa da bu sefer Mars’ta akan bir suya gerçekten yaklaştılar. “Biz halen RSL’de kesin bir delile sahip değiliz. Emin olmasak da bu prosesin su olmadan nasıl gerçekleşeceğini bilmiyoruz” diyor Georgia Teknoloji Enstitüsü’nden Lujendra Ojha.

Mars’ta halen akan bulunması ise Mars ikliminde halen hayat olabileceğini akla getiriyor. Belki de Mars’ta halen basit yaşam formları yaşıyor olabilir.

Kaynak : http://io9.com/are-these-pictures-of-water-flowing-on-mars-right-now-1520115138