Anasayfa / Mekatronik / LEGOYLA ZEKA KÜPÜ ÇÖZMEK Mİ ?

LEGOYLA ZEKA KÜPÜ ÇÖZMEK Mİ ?

CubeStormer II Zeka Kübü’ nü (Rubik Küp) dünya rekorundan(insanlar için) daha hızlı çözüyor.

Bu robot Lego Mindstorm serisinden robotlar ve Samsung Galaksi S2 kullanıldı. Robot Mike Dobson ve David Gilday tarafından programlandı.

Mekanik sistem tümüyle LEGO parçalarından oluştu ve 4 adet Mindstorms NXT  kiti kullanıldı. Galaksi S2’ ninde eklenmesiyle Android uygulaması robotun beyni oldu. LEGo Mindstorms NXT ve Samsung Galaxy S2 ARM tabanlı işlemciler kullanıyor.

Uygulamada telefonun zeka küpünün her yüzünün resmini alarak, bunu renkleri algılamada kullanıyor. Çözüm olarak, iki fazlı algoritma kullanılarak Speedcuber’ dan geliştirilen program oluşturuldu. Galaxy S2 ‘ nin ARM Cortex-A9 1.2GHz işlemcisi kullanılarak işlemler sıraya dizildi. Yazılım özelleştirilerek en verimli çözüm yolunu bularak, dörtlü mekanizmasıyla bütün yeteneklerini sergiliyor.Uygulama bluetooth’ la Lego NXT Intelligent Brick’ leri kullanarak robotun motorlarını yönetiyor. Fiziksel çözüm yaratılırken, OPEN GL ES telefonun ARM Mali-400MP GPU’ sunu kullanarak küpün grafik versiyonunu gerçek zamanlı çözüyor.

İnsan zeki küpü çözücüler ise fiziksel manipülasyon kullanarak küpü çözse de küpün yüzeylerini önceden kontrol ederken geçen süre , ölçümlerde yer almıyor. CubeStormer II ise küpü anlık çözerek, öncesinde küpün yüzeylerini görmesi gerekmiyor. Yani ekstradan süreye ihtiyacı yok.

LEGO ve Samsung Galaxy S2 kullanarak neler yapılabileceğini bir kez daha görmüş oluyoruz.