Perşembe , Haziran 22 2017
Anasayfa / Bilim / Köpekler İçin Antikorla Kanser Tedavisi Geliştiriliyor

Köpekler İçin Antikorla Kanser Tedavisi Geliştiriliyor

kanser

Köpekler aynı insanlar gibi kanser olabilir. Avusturyalı bilim insanları farklı kanin (köpek türleri)  tümörlerini yüzeyini kaplayan proteinlerin insan kanser türleriyle % 91 benzerlikte olduğunu gösterdi. Sonraki adımda farelerden antikorlar alarak, köpek kanser hücrelerine bağlanabilecek şekilde ayarlamayı başardı. Bu antikorların bazı vakalarda kanin tümörlerinin büyümesini yavaşlattığı görüldü. Bu sayede köpek kanser türleri tedavi edilebilir. Araştırma  Molecular Cancer Therapeutics’de yayınlandı.

“Köpeklerin anti-kanser antikorlarını tolere edebileceğini umuyoruz. Sonraki aşama klinik çalışmalarda kanser türlerinin teşhisinde ve tedavisinde büyük gelişme yaşanacağını düşünüyoruz,”  diyor araştırmanın yardımcı yazarlarından Erika Jensen-Jarolim.

İmmünoterapi yaklaşımı insanlarda 20 yıldır kullanılıyor. Başlangıçta farelerden alınan antikorlar sonrasında insanlarda çalışacak şekilde modifiye tasarlanabilir. Kanser hücrelerine bağlanan bu antikorlar monoklonal antikorlar olarak adlandırılıyor. Bu antikorlar köpekler için üretilebilir. Köpeklerde ilk kez kanser immünoterapi kullanılsa da hayvanlarda kemoterapi de kullanılabilir.

Kanser hücrelerine modifiye antikorlar bağlayarak köpeklerde hücre ölümü durdurulabilir ve sayede vücudun doğal olarak kanser hücreleriyle savaşı sağlanabilir. Ayrıca bu sayede doğrudan tümörlere radyasyon verilebilir. Bununla beraber bilgisayarlı tomografi sırasında kanserli hücreleri görmek için floresan proteinler kullanılabilir. Viyana Veteriner Tıp Üniversitesi araştırmacıları antikorların yapılarındaki küçük değişimlerin ,insan kanser türlerinde yeni antikor değişkenlerini bulmaya yardımcı olacağını düşünüyorlar.

Umarız hayvan dostlarımız için bu tip tedaviler yardımcı olur.

Kaynak : Popsci