Çarşamba , Aralık 7 2016
Anasayfa / Kimya / Kimyagerler Dünyada İlk Kez Organellere Sahip Plastik Hücre Yapmayı Başardı

Kimyagerler Dünyada İlk Kez Organellere Sahip Plastik Hücre Yapmayı Başardı

polimer plastik hücre organelleri

Sonunda bilim adamları yapay plastik hücre yapmayı başardı. Dünyada ilk kez kimyagerler tarafından başarıyla üretilen yapay plastik hücrede farklı kimyasal reaksiyonları gerçekleştirilen organeller bulunuyor. Hollanda Nijmegen ‘de bulunan Radboud Üniversitesi Materyal ve Molekül Enstitüsü’nde(Institute for Molecules and Materials (IMM) yapılan keşif bir ilk niteliğinde.

Angewandte Chemie Dergisi’nin 2014 sayısında yayınlanan araştırmaya, Nature Chemistry dergisinde yer verildi.

Kimyagerler için yaşayan hücrelerin kimyası üzerinde çalışmak oldukça zorlayıcı olabiliyor. Bununla beraber, bir hücrede yer alan kompleks reaksiyonlar eş zamanlı olarak farklı kısımlarda yer alıyor ve inanılmaz bir verimle gerçekleşiyor. İşte bu nedenle kimyagerler hücreleri farklı yollarla taklit ediyorlar. Bunu yaparken de hayatın kökeni hakkında daha fazla şey öğrenmek istiyorlar. Tabi kimyadan biyolojiye geçişi de gözlemliyorlar. Jan van Hest ve doktora adayı Ruud Peters küçük küreleri kimyasallarla doldurarak, bunları su damlasının içine yerleştirdiler. Sonrasında ise su damlasını zekice polimer damlasıyla kaplayarak hücre duvarını yarattılar.

Floresan kullanarak, sırasıyla planlanan reaksiyonlar gerçekleştirildi. Yani bu kimyagerler çalışan organellere sahip ilk plastik hücreyi(polimer hücre) yarattılar. Aynı vücudumuzdaki hücrelerde olduğu gibi, kimyasallar da hücre plazmasındaki organellerle herhangi bir yerde reaksiyona girebiliyor.

Yaşamın Kökenini Aramak

Hücre benzeri yapılar üretmek kimya oldukça popüler bir alan. Prof. Wilhelm Huck hücreleri ufak damlacıklardan üretmenin sitoplazmaya oldukça benzer bir yapı üretmek olduğunu belirtiyor. Van Hest grubu bunu polimerlerden yaptı.

Benzer gruplar biyolojiye yakın çalışarak hücreleri yağ asitlerinden üretiyor.  Gelecekte biz de benzeri şekilde üretim yapacağız. Diğer bir adım ise kendi enerjisini kendi elde etmesini sağlamak. Ayrıca biz hücredeki kimyasalların hareketi organellerle sağlamak istiyoruz. Böylece hücreyi taklit ederek hücrenin içinde gerçekleşen olayları daha iyi anlayacağız. Öyle bir gün gelecek ki, tümüyle gerçek bir şey yapabileceğiz.’