Cumartesi , Temmuz 22 2017
Anasayfa / Tıp ve Sağlık / Yeni Tedavi Sayesinde Kendi Hücreleriniz Yeni Saç Telleri Üretebiliyor

Yeni Tedavi Sayesinde Kendi Hücreleriniz Yeni Saç Telleri Üretebiliyor

Normal saç ekim işleminde kafanın arka bölümünde alınan saçlar kelleşen bölgeye ekilir. Fakat bu yine de kellik için tam bir çözüm değildir.  Kolombiya Üniversitesi Tıp Merkezi’ nden Dr. Angela M. Christiano  kadınların % 90’ında saç ekiminin, saç donörlerindeki yetersizlikten dolayı  sağlanamadığını belirtti.  Fakat Dr.Christiano ve meslektaşları tarafından yeni geliştirilen teknik sayesinde hastanın kendi hücreleri kullanılarak yeni saç çıkarmanın yapmanın mümkün olduğunu gösterdi. Bu teknik sayesinde kadınlar ve kelliğin başlangıcındaki erkekler için saç dökülmesi engellenerek yeni saçların çıkması sağlanabilecek.

“ İnsan papilası kültürü alınarak, bu hücreler kemirgen hücrelerinde eş zamanlı olarak toplandı. Böylece insan derisindeki saç büyümesi için gerekli ortam yaratıldı,” diyor araştırmanın baş yazarı Dr. Claire A. Higgins.

Ekip kuşkularını test etmek için 7 insan donöründen aldığı Papila hücrelerini doku kültürüne klonladı. Ekilen Papila kültürleri birkaç gün içinde insan dermis ve epidermisi arasında farelerin sırtlarına ekildi. 6 hafta içinde 7 fareden 5 ‘ inde yeni saç büyümesi gözlendi. Ayrıca yapılan DNA testleri sonucunda yeni saç foliküllerinin insan donörlerindekini eşlediğini gözlendi.

“ Bu tedavi saç dökülmesine karşı potansiyel bir tedavi olacağını düşünüyoruz. Mevcut saç dökülmesi tedavileri normalde saç dökülen saç foliküllerini yavaşlatarak, eski saçların büyümesini hızlandırdığından yeni saç folikülü oluşumuna neden olmuyor. Saç ekimde de arkadan saçlar ön tarafa eklendiğinden yeni bir saç oluşumu mevcut değil. Fakat bizim geliştirdiğimiz metot, mevcut metotların tersine hastanın kendi hücrelerini kullanarak yeni foliküller oluşturuyor. Bu tedavi özellikle bayanlar ve genç erkekler için mümkün gözükse de, erkek hastalarda stabil dökülme hastalığına çare getiremiyor.”  diyor Dr. Christiano

Tedavi insanlarda test edilmeden önce halen üzerinde çalışılması gerekse de özellikle yanık hastaları gibi cilt değişimine ihtiyaç duyan hastalarda gerçekten önemli bir adım olabilir.

Araştırma PNAS dergisinde yayınlandı. (Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS)

Foliküllerin ürettiği papilla hücreleri saç teli üretiyor.