Anasayfa / Bilimsel Gelişme / Karbondioksit Veya Atıklar Yakıta Çevirilebilecek

Karbondioksit Veya Atıklar Yakıta Çevirilebilecek

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’ ndeki (MIT’ de)  bilim adamları genetik açıdan değiştirilmiş organizmaların karbondioksiti benzin türevi bir yakıta çevirebileceğini kanıtladı. Ralstonia eutropha adı verilen toprak bakterisinin doğal eğilimi değiştirilerek, bütün enerjisini kompleks karbon bileşikleri yapmaya yönlendirildi. Genetiği değiştirilmiş mikroplar normalde fruktozdaki karbonu alıyor fakat, yakında endüstriyel karbon dioksiti çekerek gaz emisyonlarını düşürmede kullanılabileceği belirtiliyor.

MIT ekibi mikrobun genlerini modifiye ederek, karbonu izo bütanole(bir alkol türevi) çevirmeyi başardı. Bu madde doğrudan veya benzinle karıştırılarak kullanılabiliyor. İzo bütanol diğer biyoyakıtlardan farklı olarak, doğrudan veya çok az katkıyla yakıt olarak kullanılabiliyor. Bugün bile bazı yarış arabalarında kullanılıyor. Bu teknolojiyle belki de fosil yakıtlara olan bağımlılığımız sona erebilir. Araştırmacılar bugünlerde biyoreaktörler tasarlayarak, sistemi optimize ederek endüstriyel hale getirmeye çalışıyor. Bu tekniğin mısırdan etanol üretmeye göre pek çok avantajı olduğu, büyük fabrikalarda büyük miktarlarda üretilecek şekilde ölçeklendirelebileceği belirtiliyor. Ayrıca sistemi atık ürünlerden karbondioksit üretmek için kullanılma potansiyeli olduğu da belirtiliyor.

KAYNAK : MIT