Anasayfa / Genel / “Karanlık Enerji” Gizemli Anti-Yerçekimsel Kuvvet Gerçekten Var Olabilir Mi?

“Karanlık Enerji” Gizemli Anti-Yerçekimsel Kuvvet Gerçekten Var Olabilir Mi?

anti

Uzay-zaman sürekliliği diye bir şey hiç duydunuz mu? Ya denklemdeki zaman kısmı yok olursa? Yeni kanıtlar gösteriyor ki; bir gün tamamıyla yok olacak. Bu sıra dışı teori bilim adamların yıllardır akıllarının durduğu, evrensel gizemi açıklayabilir. Bilim adamları öncesinden uzaklarda patlayan yıldızların  yaydıkları ışığı ölçerek, evrenin hızlanarak genişlediğini göstermişti.

Ayrıca bilim adamları bu süpernovaların evrenin yaşlandıkça daha hızlı yayıldığını varsaymışlardı. Fizikçiler ayrıca galaksi boyunca anti-yerçekimsel bir kuvvetin uygulandığını ve bu tanımlanamayan kuvvetin “karanlık enerji” olarak adlandırdıkları bir kuvvet olduğunu varsaydılar.

Bu fikirle zamanın kendi kendine milyarlarca içinde duracağını ve her şeyin dönmesinin duracağı ileri sürüldü Profesör Jose Senovilla, Marc Mars ve Raül Vera Bask Ülkesi Üniversitesi, Bilbao ve Salamanca Üniversitesi, İspanya tarafından.
Bununla beraber, kimse gerçekten karanlık enerjinin gerçekten ne olduğunu veya nereden geldiğini kimse bilmiyor. Profesör Senovilla ve meslektaşları inanılmaz görünen bu fikri öne sürdü. Öne sürdükleri ise, orada karanlık enerji benzerinin olmadığını ve her şeyin geçmişine bakacakları.

Senovilla evrenin hızla genişlediğini düşünerek hepimizin yanıldığını, gerçekte ise zamanın kendi kendine yavaşladığını öne sürüyor. Günlük seviyede değişimin
anlaşılamadığını belirtiyor. Değişimin insan gözüyle son derece yavaş olduğu ve kozmik açıdan eski milyarlarca yıl ötesinden gelen ışığını ölçerek değişimin kolaylıkla
gözlenebileceği söyleniyor.

Takımın öne sürdüğü karanlık enerjinin kurgu olmadığını belirten teori, Physical Review D dergisinde basıldı. Senovilla, “Evren genişlediğini bir illüzyon olarak
varsaymıyoruz. Sadece genişleme hızının muhtemelen hızlandığını söyleyebiliriz” dedi.

Bununla beraber, bu ölçümlerin doğruluğunun evren boyunca zamana bağlı olarak değişebilir. Bu yeni teoriye göre eğer zaman yavaşlıyorsa, tek zaman boyutu da
zamanla yavaşlayarak yeni bir uzay boyutuna geçer. Bu nedenle uzak mesafelerdeki yıldızlar bizim istediğimiz persfektifte hızlanıyormuş gibi gözükür.

Senovilla New Scientist dergisine verdiği demeçte şöyle dedi; “Her şey durduğu zaman sanki bir anlık fotoğraf çekilmiş gibi olacak ve o zaman dünya çoktan yok olmuş olacak.”

Kaynak : http://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2012/06/the-greatdark-energy-debate-does-the-mysterious-anti-gravitaional-force-driving-the-universe-apart-e.html

Gerçek Bilim 2012'de Ankara'da kuruldu. Kendimden bahsedecek olursak, Anadolu Üniversitesi 2006 Fen Fakültesi Kimya mezunuyum. Bilim ve teknoloji meraklısı olarak günümüzde Türkiye' de bilim ve teknoloji sitelerindeki eksikliği görerek, Gerçek Bilim'i kurdum. Bu sitede gördüğünüz çoğu bilimsel haber ve teknoloji yazısını oldukça ciddi kaynaklardan toplayarak sizin için çeviriyor ve düzenliyorum. Gerçek Bilim'deki diğer yazarlar ve ben, her gün baş döndürücü şekilde değişen bilim ve teknoloji haberlerini size aktarıyoruz. Bilimle kalın.